“Bra, men kan bli bedre”
Anmeldelse av Munken Bistro

Munken Bistro
Vurdert som nr. 8 av 453 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Norsk, Peruansk, Fusion
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 18. september 2020

Maten synes vi fortjener 5*!
Det som kan bli bedre etter vårt syn er noe mer engasjert servitør. Få gjester i lokalet, så det burde være mer tid til å si noe om vinene vi fikk servert. En var glutenfri, men det var ikke noe glutenfritt brød. Noen av de glutenfrie rettene var også hakket litt for kjedelig. Når det er sagt, så var resten av følge veldig fornøyd med maten.
Lokalet synes vi var veldig kafépreget, vil hjelpe å dempe belysningen på kveldstid.

Absolutt et bra sted i Bergen for en god middag, små endringer så er det topp score.

Takk, ellisivh2015

Anmeldt 13. september 2020

Dagens siste treretter kl 21.30 innfridde nesten til forventningene. Den smekkfulle nye Munken Bistro i Kaigaten var litt forsinket, men et venteglass i baren kortet ned tiden. Litt forsinket, men veldig inspirerende og hyggelig betjening serverte en fortløpende treretter både i vanlig og vegetar variant med dertil perfekt vinpakke. Savnet litt av det grunnleggende peruanske kjøkken, men rettene gav en mengde rike smaker. Lyst og nordisk lokale, med innslag av litt nostalgi fra interiøret i gamle Munken. Blomstene på bordet hadde sett bedre dager! Pluss for drikkepakke i tre varianter; vin, øl og alkoholfri/fruktjuice. Vi kommer tilbake :-)

Takk, 985christinen
Anmeldt 12. september 2020 via mobile enheter

Kul restaurant med nye og spennende smaker. Spiste 5-retters og ble positivt overrasket. Satt ved bordet i over 3 timer - en lang og fin kveld som heller ikke kostet all verden. Anbefales!

Takk, 319sigurdg
Anmeldt 12. september 2020 via mobile enheter

Munken har lenge stått på ønskelista, og nå som de har flyttet fra Klosteret til nye lokaler i Kaigata, ble ønske raskt innfridd.
Lokalene er lekkert innredet med nordisk touch, og flott utsikt mot Lille Lungegårdsvann. Vi ble godt tatt i mot, og opplevde servicen som imøtekommende og effektiv. I tillegg hadde servitørene full kontroll på mat-og vinspørsmålene vi kom med. Vi spiste en 5-retters meny med vinpakke. Rettene var flott presentert, og det var mange spennende smaker. Det er en fordel om man liker koriander, da det var en gjenganger i de fleste rettene. Munken var en veldig god opplevelse, både på lokaler, service og mat!

2  Takk, Hellebor
Anmeldt 5. september 2020

Nydelig og spennande mat kombinert med fantastisk ølsmaking frå 7fjell. Både vegetar og ikkje-vegetar 5rettersmenyen inneholdt 5 fantastiske retta

Takk, Kaaroline

Reisende som så på Munken Bistro, så også på

Har du vært i Munken Bistro? Del dine erfaringer!