“Afrikansk nytelse”

Kjøkken: Afrikansk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 16. januar 2019 via mobile enheter

Min første erfaring med afrikansk mat. En stor opplevelse. Kjempegod mat. Kan absolutt anbefales.
Uvant å spise med fingrene, som krever litt øvelse før man klarer det på en elegant måte. Stort forbruk på servietter
Uansett kjekt med noe nytt. Jeg kommer gjerne tilbake

1  Takk, jonblytth

Anmeldt 7. januar 2019 via mobile enheter

Vårt første besøk og helt sikkert ikke de siste. Nydelig service, mat og drikke i en liten koselig plass.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, 73runef
Anmeldt 30. desember 2018 via mobile enheter

Fra øyeblikket vi kom inn i restauranten tok servitøren vare på oss på best mulige måte. Måltidet ble tilpasset allergier uten problem og da maten kom på bordet fikk vi en fin demonstrasjon av teknikken for å spise uten bestikk. Maten smakte nydelig!

Takk, schivaz
Anmeldt 11. desember 2018

Nydelig kjøtt og kjøttsaus. herlig smak. her er det noen som kan bruke krydder. Hyggelig atmosfære og vennlig betjening. Annerledes og spennende. Kommer gjerne igjen.

1  Takk, Yngve T
Anmeldt 6. desember 2018 via mobile enheter

På Bergens-besøk en regnfull kveld i desember. Kikket etter et lokalt og spennende spisested, men med gode skussmål, falt valget på Horn Of Africa. Ikke spesielt lokalt, men utrolig spennende.

Valgte KIRCHAT for to. Et utvalg av fire retter fra menyen med okse, kylling, egg i spennende sauser og ulike krydder. De ulike rettene pakker du inn i en type pannekake, som selvsagt spises med fingrene. Spicy på en rund, varm og god måte. Nydelig og smakfullt!

Vår hyggelige kelner gir god veiledning i i matkultur fra Etiopia og Eritrea, om tilberedning, krydderblanding og hvordan denne retten spises. En vennlighet og gjestfrihet av sjeldne som satte en ekstra spiss på opplevelsen.

Et godt måltid avsluttes med kaffe - om du har tid - og det bør du virkelig! Her serveres ikke en kjapp pulverkaffe eller traktekaffe fra Friele. Her inviteres du til en unik kaffesermoni, lagd på tradisjon og med masse kjærlighet. Lokalet fylles av deilig kaffeduft mens kaffebønner brennes . Kaffen serveres i ‘leirkrukke’, på lokalt vis, en rund god smak og duft. Ikke for sterk siden det var sent på kvelden, som kokken (kona til kelneren) utrykte det.

Det hyggelige etiopiske/eritreiske ekteparet ga oss en lærerik og god matopplevelse med en annerledes matkultur.

Dette anbefales!

Takk, 150kjellf

Reisende som så på Horn of Africa, så også på

Bergen, Hordaland

Har du vært i Horn of Africa? Del dine erfaringer!