“Spennende og god mat, fantastisk betjening”
Anmeldelse av Horn of Africa

Horn of Africa
Vurdert som nr. 4 av 445 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Afrikansk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 5. august 2020

Rolig og behagelig atmosfære, man kunne sitte å holde en normal samtale rundt bordet uten å måtte heve stemmen selv om resturanten var full. Betjeningen er utrolig hyggelig og gjestmild, og man føler seg veldig velkommen. Maten var super, spennende smaker og dufter. Vi var 4 stykker og bestilte 2 x middag for 2 - en vegetar utgave og en med kjøtt da vi ønsket å dele. Alt ble servert på et kjempestort fat slik at det var lett for alle å smake på alt. Som nordmann er man vant tilå spise med bestikk, men her bruker man hendene. Vi fikk varme kluter til å vaske oss med før vi startet, og en innføring i hvordan man skulle spise. Bestilte oss honningvin da vi skjønte at det var et "must" til denne type mat og det stemte, den smakte fortreffelig sammen med maten. Foruten å være ett utrolig koselig sted, men god mat og herlig betjening så får man mye for pengene . Men husk å book bord - dette er et populært sted.
Horn of Africa skal definitivt besøkes igjen.. og igjen.

1  Takk, Jannicke2605

Anmeldt 4. august 2020

Maten var spennende, annerledes og utrolig god! Koselig og autentisk lokale med smilende personale. Store retter til en ok pris.

Takk, Ineservik
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Veldig god mat. Her spiser vi med fingrene og får god oppfølging fra servitør. Ligger litt utenfor byen, men anbefales

1  Takk, T5965ESandreasm
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Spennende liten perle i Bergen. Vi valgte Kirchat non-vegetarian og fikk dermed smakt på fire av kjøttrettene samtidig. Veldig hyggelig og blid servitør som introduserte rettene og demonstrerte hvordan de skulle spises. Spennende mat som skal spises med hendene og en slags pannekake som "bestikk". Forskjellig styrke på rettene, passer fint også for de som ikke er så vant med sterk mat. Få ting på menyen, men det er ikke et minus da rettene virket gjennomførte og lagd med kjærlighet for mat. Lite og intimt lokale, veldig hyggelig! Vil anbefale å booke på forhånd. Vi hadde med småbarn og det gikk helt fint. Ikke noen barnemeny men ba om litt ris til toåringen og han fikk da servert en skål ris med litt Shiro (kikertgryte) vedsidenav for å få smake på det hvis han ønsket. Veldig mye mat for pengene og spennende drikke på menyen. Anbefaler en tur hit!

Veldig hyggelig servitør

1  Takk, linda h
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Utrolig god mat! Det var også veldig god service til tross for at servitøren tok seg av alle gjestene alene.

3  Takk, Othilie M

Reisende som så på Horn of Africa, så også på

Har du vært i Horn of Africa? Del dine erfaringer!