“Et sted med mye tradisjon og historie i veggene!”
Anmeldelse av Wesselstuen

Vurdert som nr. 128 av 447 Restauranter i Bergen
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 18. desember 2018

Dette er ikke stedet med lekkert og trendy interiør, men vi fikk veldig pent anrettet retter som var generøse porsjoner og gode smaker. To av oss hadde julemat, og ellers var det hamburger. Hyggelig og effektiv service! Vi hørte kun bergens-dialekt på nabobordene, og det synes vi er et kvalitetstegn. Vi prøvde både juledessert og konfektkaken, - og konfektkaken med sorbet var en innertier! I forhold til prisene på julemat i Oslo og omegn så var det rimelige priser.

Takk, Ingeborg56

Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Vi var 8 venner som bestilte bord på ettermiddag en lørdag midt i julebordsesongen. Det var kø ved inngangen og generelt travelt. Vi ble møtt av en hyggelig kvinnelig kelner, så langt alt vel! Ved bestilling viste det seg at flere av de relativt få øltypene manglet. Det er litt underlig at det er tomt for juleøl, ni dager før julaften og midt i høysesongen. Det var også flere hvitviner på menyen som ikke var tilgjengelig.
Flertallet i selskapet valgte å bestille klippfisk, noe som også så svært delikat ut da det ble servert. Men samtlige måtte med skuffelse konstatere at fisken var alt for salt! Det er rett og slett en kardinalfeil å ikke vanne ut klippfisken godt nok. Slett arbeid, og noe som virkelig ødelegger opplevelsen, dessverre!
Selv ble jeg positivt overrasket over å finne vegetarburger på menyen og valgte det. Jeg ble også skuffet! Denne var utrolig kjedelig, og hang knapt nok sammen. Et profesjonelt utested må kunne servere en bedre vegetarrett.
Wesselstuen har en perfekt plassering, masse kunder, og da er det synd at gjennomføringen er så pass middelmådig.

Takk, Halvor58
Anmeldt 10. desember 2018 via mobile enheter

Vi var fem veninner som hadde fått bord til kl 21 midt i julebordsesongen. Var spente på servicenivå og kvalitet, og gjekk aldeles ikkje skuffa derfrå! Reinsdyrmiddagen var perfekt og vi fekk god oppfølging av ein travel, men likevel heile tida like hyggeleg kelner. Desserten var også god. Atmosfæren var slik det skal vera på «Wessel»; høgt støynivå pga fullt hus og mange pratsame gjestar, og eit nabobord med menn som syntest det var veldig hyggeleg med kvinner i nærleiken. ;-)
Totalt sett ein veldig fin kveld!

Takk, elisanet72
Anmeldt 9. desember 2018

Stedet er jo fullt av tradisjon, og ligger noen få meter fra Torgallmenningen.
Vi var 10 mennesker, som spiste diverse retter, og så fram til et måltid som sto i stil med prisene. 5-6 av oss var vanlig fornøyd, mens vi andre syns det var ned tur. Fiskesuppen hadde faktisk ikke en eneste fiskebit i seg. Juletallerkenen har også halvpasse. Jeg (som utvandret østlending) vet jo at ribbe ikke er det store i Bergen, men resten av rettenvar ikke helt varm, og det smakte omtrent samme av alt.
MEN moltekremen var VELDIG GOD.
Jeg hadde to retter, og en øl, en akevitt kaffe/cognac - ca kr 950. Hadde det kostet 750-800, ok, men dette var litt for dyrt. Andre spisesteder gir nok dessverre bedre valuta for pengene.
Kelneren gjorde så godt han kunne, men han slet også for at vi skulle ha det bra - han hadde nok litt for mye å gjøre.

Dette ble dessverre en litt negativ omtale, men la meg også legge til at det er fine områder for en øl/drink og sitte og prate og ha en hyggelig kveld.

1  Takk, Halvlars
Anmeldt 5. desember 2018 via mobile enheter

Det bør ikke være slik at mat og service noen ganger er Ok og andre ganger er fullstendig utilbørlig:-( Rå lutefisk, vi sender den ut igjen, og etter en time og tjue minutter har servitøren ennå ikke vært hos oss for å spørre om vi vil ha noe mer å drikke. Nå venter vi fortsatt på ny mat. Kanskje vi også får noe å drikke?.

Takk, Nelleneil

Reisende som så på Wesselstuen, så også på

Har du vært i Wesselstuen? Del dine erfaringer!