“Lørdag er det stengt”

Vurdert som nr. 1 av 5 Transport i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: Mer enn 3 timer
Eierbeskrivelse: Kjennerne vet at det er orden som er Vestlandets sjel - og landsdelens største attraksjon. Derfor kaller vi Vestlandet for Fjord Norge. I sommerhalvåret tilbyr vi kortere sightseeingturer og dagsturer på Sognefjorden, Hardangerfjorden og Lysefjorden. Du kan også reise med våre hurtigbåter resten av året. Vi har daglige avganger på Sognefjorden og på våre ruter i Møre og Romsdal, Hordaland og Rogaland. Norled AS er et av landets største ferje- og hurtigbåtrederier. Selskapet har 80 fartøy, og driver ferje- og hurtigbåtsamband fra Oslo orden til Troms. Norled har satset mye på nye fartøystyper og miljøvennlig teknologi, og har tatt frem løsninger som selskapet er alene om i verden. Selskapet har mer enn 1.000 ansatte og omsetter for 2 milliarder kroner årlig. Selskapet har hovedkontor i Stavanger og kontorer i Bergen og Oslo. Norled AS er et heleid datterselskap av Det Stavangerske Dampskibsselskap AS. Vi håper du vil reise med oss, og ønsker deg en god tur.
Nyttig informasjon: Låsbare skap / oppbevaring, Baderomsfasiliteter, Mat tilgjengelig for kjøp, Trapper / heis, Rullestoltilgang, Barnevognparkering
Anmeldt 14. november 2015

Dette venterommet må få en oppgradering, det er uverdig for reisande å måtte stå ute i regn og vind, for det er så trangt om plassen inne, da halve venterommet er avstengt lørdag, og benker er det få av.

Takk, Erik H

Anmeldt 27. oktober 2015

Her på terminalen kan du kjøpa mellom anna ein båttur til Flåm
Snøggbåtturen frå Bergen til Flåm må berre opplevast. Nordover frå Bergen i indre lei gjennom straumane og innover Sognefjorden er ein tur med stor oppleving. Tronge sund, lang djup fjord, høge fjell og fossar og med glimt av isbre. Denne turen går frå Bergen kl 0800 frå Mai til Sept.
Heile året går det snøggbåt frå Bergen kl 1630 til Sogndal.

Takk, laffenM
Anmeldt 25. august 2015

Her finner du informasjon om mange spennende turer og opplevelser, la deg inspirere. Brosjyrer kan du fritt ta med og det er personale å spørre til råds.

Takk, britt_soro
Anmeldt 4. august 2015

Supert båttilbud mellom Sogn-Bergen. Gode avgangstider (bortsett fra søndag ettermiddag på sommerruten), grei studentpris og hyggelige ansatte. Fin måte å reise på, med fin utsikt over fjorden!

Takk, Lene P
Les flere anmeldelser
Anmeldt 2. august 2015 via mobile enheter

Norled fergen er både koselig og spennende. Fantastisk utsikt av typisk norsk natur. Fjorder og fjell.

Meget komfortable sitteplasser og hyggelige ansatte. Fergen tar mange passasjerer, men føles fortsatt romslig. En båttur som anbefales!

Takk, MattiasNordahl

Reisende som så på Norled, så også på

Har du vært i Norled? Del dine erfaringer!