“Ekte mat- og vinglede hos folk som bryr seg”
Anmeldelse av Colonialen 44

Colonialen 44
Vurdert som nr. 20 av 475 Restauranter i Bergen
God for: Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Nyt elegant mat i en avslappet og komfortabel atmosfære. Menyen er sesongbasert, inspirert av tradisjonell norsk mat med internasjonale impulser og råvarer fra lokale bønder. Navnet og adressen vår er 44 og ligger i Kong Oscarsgate 44. Her serverer vi en kort 4-retters meny drevet av lokale råvarer i sesong og med fokus på elegante, smaksrike retter. Presist og raskt servert i nedpå og tilbakelent atmosfære. Menyen skiftes annenhver tirsdag. Lørdag serverer vi i tillegg en 3-retters meny til lunsj. Colonialen 44 har et sterkt fokus på mat og vin i kombinasjon så her får man gode anbefalinger til menyen. Et solid vinkartet med flere hundre klassiske viner, og en haug med biodynamiske og naturviner.
Anmeldt 28. oktober 2018 via mobile enheter

Et sted å komme til for å bli overrasket med de nydeligste smaker og noen flotte komposisjoner. Her blir du tatt godt vare på av et svært oppmerksomt, hyggelig og behagelig vertskap. Supert at dere skifter meny så ofte- vi kommer fort tilbake for å oppleve mer.

Takk, Honeycorn

Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Flott innovativ mat i avslappet atmosfære ned proffe folk i alle ledd . Gode smaker hele veien . Veldig god vin også

Takk, 809beateh
Anmeldt 18. oktober 2018 via mobile enheter

Colonialen skuffer aldri, og det nye konseptet på Colonialen 44 er helt etter min smak. De har en satt 4-retters meny hvor en virkelig får valuta for pengene, så kan en legge til ekstra retter om man ønsker en større smaksmeny. Maten er nydelig, og det samme er servicen og vinanbefalingene Wagyu-kalven var helt magisk, så det er bare å forte seg å bestille bord før de endre menyen!

Takk, agl80
Anmeldt 16. oktober 2018 via mobile enheter

Colonialen trives i nytt konsept. Både mat og service stortrives i nye rammer. Åpningsmenyen åpningsdagen bød på kveite, beter og wagyu. Gode smaker og hyggelig service. Lykke til!

Takk, Gisle J
Anmeldt 4. oktober 2018 via mobile enheter

Fantastisk mat, vin og service, som alltid. Teamet leverer på alle områder!
Gleder oss til neste kapittel i Colonialens historie.

Takk, ChristinHM

Reisende som så på Colonialen 44, så også på

Har du vært i Colonialen 44? Del dine erfaringer!