“Lørdagslunsj”

Vurdert som nr. 20 av 473 Restauranter i Bergen
God for: Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Nyt elegant mat i en avslappet og komfortabel atmosfære. Menyen er sesongbasert, inspirert av tradisjonell norsk mat med internasjonale impulser og råvarer fra lokale bønder. Navnet og adressen vår er 44 og ligger i Kong Oscarsgate 44. Her serverer vi en kort 4-retters meny drevet av lokale råvarer i sesong og med fokus på elegante, smaksrike retter. Presist og raskt servert i nedpå og tilbakelent atmosfære. Menyen skiftes annenhver tirsdag. Lørdag serverer vi i tillegg en 3-retters meny til lunsj. Colonialen 44 har et sterkt fokus på mat og vin i kombinasjon så her får man gode anbefalinger til menyen. Et solid vinkartet med flere hundre klassiske viner, og en haug med biodynamiske og naturviner.
Anmeldt 3. november 2018 via mobile enheter

En voksen og en tenåring skulle prøve lørdagslunsj her, forventningene var høye og de innfridde, nesten. God mottakelse, hyggelig servitører som var akkurat passe tilstede. Brød kom raskt på bordet, blant annet nydelig varmt surdeigsbrød. Torsk til forrett smakte utmerket selv for en som ikke er så glad i fisk, hjort er aldri feil, her i flere varianter. Nydelig! Sjokoladekake til dessert burde jo heller ikke slå feil, men, greit nok at det er lunsj og mindre porsjoner, men kaken var minimal. Det som var av den var himmelsk, sammen med ganache og karamell, og en snadder is. Hadde nok ikke kostet så mye å minst doble størrelse på kaken og vi hadde gått lykkelig der i fra.....

1  Takk, sireni2016

Anmeldt 1. november 2018

Beste service fra vi kom innenfor døren til den nye Colonialen 44 til vi glade og fornøyde gikk hjem, passelig mette, selv om den ene damen syntes det var alt for lite hasselnøttis til desserten. Maten var lekkert presentert og smakte veldig godt. Vinene passet utmerket til. Vi ble fortalt akkurat passe om rettene. Koselig atmosfære, gode stoler, rundt bord,- egentlig alt vi kunne ønsket oss. Gleder meg til neste gang.

Takk, AnneRitaG1
Anmeldt 29. oktober 2018 via mobile enheter

Gi denne restauranten ei Michelin-stjerne! Utsøkt - alt ⭐️
Perfekt fra A til Å; mottakelse, presentasjon, smak, service, lokaler, ... Anbefales på det sterkeste!

Takk, Eva U
Anmeldt 28. oktober 2018 via mobile enheter

Et sted å komme til for å bli overrasket med de nydeligste smaker og noen flotte komposisjoner. Her blir du tatt godt vare på av et svært oppmerksomt, hyggelig og behagelig vertskap. Supert at dere skifter meny så ofte- vi kommer fort tilbake for å oppleve mer.

Takk, Honeycorn
Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Flott innovativ mat i avslappet atmosfære ned proffe folk i alle ledd . Gode smaker hele veien . Veldig god vin også

Takk, 809beateh

Reisende som så på Colonialen 44, så også på

Har du vært i Colonialen 44? Del dine erfaringer!