“Date med min kjære”

Vurdert som nr. 20 av 473 Restauranter i Bergen
God for: Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Nyt elegant mat i en avslappet og komfortabel atmosfære. Menyen er sesongbasert, inspirert av tradisjonell norsk mat med internasjonale impulser og råvarer fra lokale bønder. Navnet og adressen vår er 44 og ligger i Kong Oscarsgate 44. Her serverer vi en kort 4-retters meny drevet av lokale råvarer i sesong og med fokus på elegante, smaksrike retter. Presist og raskt servert i nedpå og tilbakelent atmosfære. Menyen skiftes annenhver tirsdag. Lørdag serverer vi i tillegg en 3-retters meny til lunsj. Colonialen 44 har et sterkt fokus på mat og vin i kombinasjon så her får man gode anbefalinger til menyen. Et solid vinkartet med flere hundre klassiske viner, og en haug med biodynamiske og naturviner.
Anmeldt 1. desember 2018 via mobile enheter

Vi koste oss. Først i baren, deretter med nydelig 4-retters, med godt følge i glasset. Anbefales

Takk, karenanitak

Anmeldt 17. november 2018 via mobile enheter

Meget bra mat, men dårlig service. Få bedre kelnere.
Fikk ikke riktig aperetif, satt med tomme vinglass, forsto lite av hva kelneren sa, dette trekker veldig ned. Skal det være en topp restaursnt så må dere lære opp kelnerne skikkelig.

1  Takk, Helge S
Anmeldt 17. november 2018 via mobile enheter

Dette er en restaurant uten sjel og smak.
Svær skuffet. Hadde hørt mye bra om Colonialen, men dette var uventet dårlig.
På toppen av det hele var lokalet svært støyende. Unødvendig høy musikk fra baren og annen musikk i selve restauranten. Skulle tro at god atmosfære og fornøyde kunder burde vært fokus nr 1 for et slikt sted. Var utslitt og egentlig veldig glad når eg gikk ut døren.
Maten er rein snobberi. Vil ikkje si at det var dårlig på smak, men mengden en fikk var svært lite. Knapt nok til å vurdere kvaliteten og om kokkene hadde gjort en god jobb. Lenge siden jeg har vært så skuffet.

5  Takk, HaakonArvid
Ken Petter S, Owner på Colonialen 44, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. mai 2019

Ganske drøyt å rate en restauranten vår så useriøst. Om du ser deg omkring så finner du vel ut at kanskje de fleste andre liker denne restauranten svært godt. Vi jobber ekstremt hardt for å yte vårt beste og gjøre våre kunder tilfredse. Kanskje du burde heller burde rapportere direkte til oss om noe har vært så forferdelig som dette, fremfor å trekke oss ned i driten.

Anmeldt 14. november 2018 via mobile enheter

Var på Colinialen 44 med familie for å feire bursdag og prøve ut det nye konseptet. Alt av mat og vin var helt fantastisk, og falt i smak hos alle! Utrolig dyktig og hyggelig betjening, og ikke minst fantastisk lokale. Dette stedet skal besøkes igjen!

Takk, amaliebakken
Anmeldt 12. november 2018

Stedet er allerede omtalt som en av de beste restaurantene i Bergen, så forventningene var deretter. Meget gode retter, med gode råvarer og smaker. Godt presentert. Gode tilhørende viner. Hyggelige lokale med avslappet atmosfære. Absolutt verdt et besøk.

2  Takk, Geir K

Reisende som så på Colonialen 44, så også på

Har du vært i Colonialen 44? Del dine erfaringer!