“Nydelig lørdagslunch”

Vurdert som nr. 20 av 473 Restauranter i Bergen
God for: Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Nyt elegant mat i en avslappet og komfortabel atmosfære. Menyen er sesongbasert, inspirert av tradisjonell norsk mat med internasjonale impulser og råvarer fra lokale bønder. Navnet og adressen vår er 44 og ligger i Kong Oscarsgate 44. Her serverer vi en kort 4-retters meny drevet av lokale råvarer i sesong og med fokus på elegante, smaksrike retter. Presist og raskt servert i nedpå og tilbakelent atmosfære. Menyen skiftes annenhver tirsdag. Lørdag serverer vi i tillegg en 3-retters meny til lunsj. Colonialen 44 har et sterkt fokus på mat og vin i kombinasjon så her får man gode anbefalinger til menyen. Et solid vinkartet med flere hundre klassiske viner, og en haug med biodynamiske og naturviner.
Anmeldt 20. januar 2019 via mobile enheter

Vi hadde tre retters lunch . Alt smakte godt og det var perfekte porsjoner . Servicen var veldig bra . Flotte lokaler . Det var helt fullt denne lørdagen men alikevel var servicen helt på topp hele tiden . Gleder meg til å komme igjen .

1  Takk, Christine H

Anmeldt 19. januar 2019

Hyggelige ansatte, fine omgivelser, men mengden en fikk av mat var svært lite, knapt nok til å vurdere kvaliteten. Når en bestiller en 4 retters meny så forventer en at en ikke er sulten når en går der i fra. Vi kommer ikke igjen.

4  Takk, Richard B
Anmeldt 18. januar 2019 via mobile enheter

Nydelig mat, godt komponert meny, trivelig atmosfære, hyggelig kelner. Flott innredet sted. Vi kommer gjerne tilbake.

Takk, Tina_and_Olav
Anmeldt 16. januar 2019

Alt står til terningkast 6 her. Herlig atmosfære, veldig bra mat, topp vin til fornuftig pris og veldig god service.

2  Takk, Alf F
Anmeldt 10. januar 2019

Nå flyttet til nr 44. Nå også mer attraktiv for gjester uten representasjonskonto, men slett ikke rimlig. Fast meny hver kveld. 5 retter. Tilhørende vinpakke anbefales. Variert og spennende. "Vintertorsk" høgdare i vår pakke. Også spennende med bit av andebryst og fuglens hjerte. Små porsjoner, men samlet blir de fleste mette. Unødvendig høy musikk i lokalet, og før og mellom mat takler ikke stedets akustikk normale samtaler. Da er det gjerne den med "utestemme" på nabobordet som overtar lokalet...

Takk, Lars162

Reisende som så på Colonialen 44, så også på

Har du vært i Colonialen 44? Del dine erfaringer!