“Ikke spis her!”

Vurdert som nr. 19 av 470 Restauranter i Bergen
God for: Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Nyt elegant mat i en avslappet og komfortabel atmosfære. Menyen er sesongbasert, inspirert av tradisjonell norsk mat med internasjonale impulser og råvarer fra lokale bønder. Navnet og adressen vår er 44 og ligger i Kong Oscarsgate 44. Her serverer vi en kort 4-retters meny drevet av lokale råvarer i sesong og med fokus på elegante, smaksrike retter. Presist og raskt servert i nedpå og tilbakelent atmosfære. Menyen skiftes annenhver tirsdag. Lørdag serverer vi i tillegg en 3-retters meny til lunsj. Colonialen 44 har et sterkt fokus på mat og vin i kombinasjon så her får man gode anbefalinger til menyen. Et solid vinkartet med flere hundre klassiske viner, og en haug med biodynamiske og naturviner.
Anmeldt 19. august 2021 via mobile enheter

Styr unna matbaren hvis du vil ha en hyggelig kveld! Makan til dårlig matopplevelse skal du lete lenge etter - også utover Bergen. OK servitør, men hjelper lite når alt fra salat til fisk var bedrøvelig. Fisken var forresten nesten rå, sendte den tilbake - og fikk en like rå i retur. Styr unna!

Takk, MortenBjerke

1923 av 468 anmeldelser

Anmeldt 7. juni 2021

Hadde booket bord for 3 personer god tid i forveien. Da vi ankom ble vi plassert på et altfor stort 5-mannsbord stående ved inngangspartiet og utenfor selve restaurantlokalet. Det var svært mye støy (og varme) fra kjøkkenet som var like ved, i tillegg til at det som eneste bord ved inngangspartiet føltes som vi satt på utstilling. Da vi spurte om å få et annet bord var beskjeden alt var fullt, noe som i seg selv er spesielt da det var mange ledige bord på bookingtidspunktet. Det var tydelig for oss at vi hadde blitt omplassert på bordet i ettertid og det endte med at vi dro til et annet sted.

Takk, ingeborgd882
Anmeldt 28. mai 2021 via mobile enheter

Besøkte restauranten sammen med gode kolleger i slutten av mai 2021. Ble møtt av en utrolig hyggelig og kunnskapsrik servitør som var med oss hele kvelden. Menyen besto an en spennende 4 retters fast meny. I tillegg kunne vi velge mellom 3 ekstra retter som vi kunne dele oss imellom. Vi valgte alle de 3 ekstra rettene noe som resulterte i at vi ble sittende rundt bordet i nesten 5 timer.

Alle rettene var utrolig velsmakende og vinpakken var godt tilpasset til maten.

Jeg vil absolutt anbefale et besøk til Colonialen 44.

Dato for besøk: april 2021
1  Takk, TFitje
Anmeldt 23. mai 2021

Min kone hadde veldig lyst til å gå ut etter et år på eget kjøkken.
Vi fikk bord på Colonialen og hadde en fantastisk opplevelse (jeg hadde nær sagt som vanlig).
Maten var utsøkt og kjennemerke på Colonialen må etter vår mening være den utrolig vellykkede paringen av mat og vin.
De lykkes gang på gang med å overraske med nye kombinasjoner.
Hyggelige og kunnskapsrike medarbeidere gjorde kvelden minneverdig.
Takk igjen.

Dato for besøk: august 2020
Takk, perh254
Anmeldt 22. mai 2021 via mobile enheter

Vi hadde 4 retters med vinpakke + ostetalerken. Deilige smaker både på mat og vin. God service. Dette var vårt første besøk og vi vil abdolutt komme tilbake en annen gang vi besøker Bergen.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, Ronja2

Reisende som så på Colonialen 44, så også på

Har du vært i Colonialen 44? Del dine erfaringer!