“Et nydelig fiskemåltid på bryggen”
Anmeldelse av Enhjørningen

Enhjørningen
Vurdert som nr. 25 av 473 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat, Skandinavisk
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Enhjørningen Restauranter finner du i det tradisjonsrike Bryggekvartalet i Bergen. Hele gården er restaurert og tilbakeført som den var på 1700 tallet. I disse tradisjonsrike lokalene fra Hansa-tiden ønsker vi velkommen til et av Norges mest særpregete restauranthus. Smak av kystener et møte mellom havets skatter og nyskapende kokekunst. I duften av havskum finner 22 av Vest-landets beste spisesteder inspirasjon. Vi lytter til tradisjoner og henter kunnskap fra kysten vår www.smakavkysten.no
Anmeldt 23. januar 2019

Jeg spiste på denne restauranten sist min mor besøkte regnbyen. Vi spiste begge kveite-varianten som sto på menyen. Fisken var veldig god, men må kanskje kunne betegnes som lite spennende. Nå skal det sies at det heller ikke var for spennende mat vi oppsøkte denne restauranten, men heller for opplevelsen. For den får du absolutt. De skjeve gulvene, dørene og veggene skaper en god og lun stemning. For en juss-student var det også spennende å se om det fortsatt fantes en gulvluke i restauranten (Rt. 1991 s. 1303). Det er virkelig en opplevelse å besøke dette stedet og et besøk anbefales virkelig.

Takk, Cecilie A

Anmeldt 22. januar 2019 via mobile enheter

Enhjørningen har en herlig atmosfære, kvalitet og veldig trivelig personale, og torskemiddagen var akkurat slik den skal være. Perfekte kamskjell til forrett og en deilig creme brulee toppet det hele. Anbefales

Dato for besøk: januar 2019
1  Takk, 520erikn
Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Dette er en av Bergens beste spisesteder. Meget spesielle lokaler med mye sjarm. Hyggelig og profesjonell betjening. Maten er topp kvalitet, og det samme er vinen.

Takk, RosslandR
Anmeldt 15. november 2018 via mobile enheter

Fantastisk mat, fantastiske lokaler og fantastisk atmosfære! Anbefales på det varmeste! Vi hadde kamskjell og hval-carpaccio til forrett, breiflabb og indrefilet (supermør og fin) til hovedrett og til dessert hadde vi konfektkake og marinerte bjørnebær med eggelikør og vaniljeis. Alt smakte fortreffelig og betjeningen var utrolig hyggelig. Kommer så absolutt tilbake! Definitivt 5 stjerner!

Takk, travelhelena1
Anmeldt 11. november 2018 via mobile enheter

Vi er en vennegjeng som har pleid å ta vårt årlige lutefisklag her. Lutefisken pleier å være fast og god, slik den skal være. Det er tradisjonelt tilbehør med poteter, ertestuing og bacon. Hvis du lever i en villfarelse om at du ikke liker lutefisk bør du ta en tur hit og bli overbevist om det motsatte. Man får så mange forsyninger man ønsker, så man blir garantert mett! Anbefales!

Takk, 647marthag

Reisende som så på Enhjørningen, så også på

Har du vært i Enhjørningen? Del dine erfaringer!