“Fiske restauranter med god mat”
Anmeldelse av Enhjørningen

Enhjørningen
Vurdert som nr. 16 av 486 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat, Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Romantisk, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservater
Beskrivelse: Enhjørningen Restauranter finner du i det tradisjonsrike Bryggekvartalet i Bergen. Hele gården er restaurert og tilbakeført som den var på 1700 tallet. I disse tradisjonsrike lokalene fra Hansa-tiden ønsker vi velkommen til et av Norges mest særpregete restauranthus. Smak av kystener et møte mellom havets skatter og nyskapende kokekunst. I duften av havskum finner 22 av Vest-landets beste spisesteder inspirasjon. Vi lytter til tradisjoner og henter kunnskap fra kysten vår www.smakavkysten.no
Anmeldt 14. april 2019

Vi spiste en fantastisk fiske rett med forrett og ble anbefalt en meget god vin som passet utmerket til maten. Enhjørningen har en fantastisk atmosfære og hyggelig betjening. Selve plassen må oppleves i de gamle sjøhusene.
Kan anbefales dersom dere skal ha en hyggelig middag.

Dato for besøk: april 2019
Takk, Litlejon

Anmeldt 9. april 2019 via mobile enheter

Kongekrabbe til forrett, kanskje litt for saftig etter min smak. Perfekt ovnsbakt torsk på seng av potetmos, med kapers, chorizo, rødløk, bønner og granateple - helt nydelig. Frisk skogsbærmousse til dessert. Flotte lokaler og veldig hyggelig betjening. Jeg kommer tilbake

Dato for besøk: april 2019
Takk, 34anjas
Anmeldt 17. februar 2019

Vi har besøkt Enhjørningen flere ganger. Maten holder høy kvalitet og dette besøket var ingen unntak. Vi spiste fiskesuppe og syltet laks til forrett. Begge hadde ovnsbakt skrei til hovedrett. Maten smakte fantastisk og lokalet er koselig. Servitørene er alltid like serviceinnstilt. Vi kommer garantert tilbake.

Takk, rhks
Anmeldt 12. februar 2019

Helt nydelig mat, flott betjening som var kunnskapsrike og vennlige.
Fikk en 4 retters meny med torsketunger til forrett, deretter en skalldyrsuppe. Hovedretten var skrei på potetmos med kapers og chorizo. Desserten avrundet det hele med en flott og søt/syrlig skogsbærmousse. Kan absolutt anbefales. Stilig lokale med utsikt over havnen.

Takk, Lars Morgan K
Anmeldt 10. februar 2019

Et nydelig måltid, god service og fine lokaler.
Østers startet det hele, god og frisk sjøsmak. Hovedrett med skrei og choritzo, himmelsk og når det avsluttes med desserten kraftkar, herlig ost, kan det det neppe gjøres bedre!
Takk for god mat!

Takk, sveintbs

Reisende som så på Enhjørningen, så også på

Har du vært i Enhjørningen? Del dine erfaringer!