“Fantastiske lokaler og fantastisk mat”
Anmeldelse av Enhjørningen

Enhjørningen
Vurdert som nr. 17 av 487 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat, Skandinavisk
God for: Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Reservater
Beskrivelse: Enhjørningen Restauranter finner du i det tradisjonsrike Bryggekvartalet i Bergen. Hele gården er restaurert og tilbakeført som den var på 1700 tallet. I disse tradisjonsrike lokalene fra Hansa-tiden ønsker vi velkommen til et av Norges mest særpregete restauranthus. Smak av kystener et møte mellom havets skatter og nyskapende kokekunst. I duften av havskum finner 22 av Vest-landets beste spisesteder inspirasjon. Vi lytter til tradisjoner og henter kunnskap fra kysten vår www.smakavkysten.no
Anmeldt 3. juli 2019 via mobile enheter

Vi var to par som var så heldige å få ledig bord en lørdag. Vi spiste kamskjell til forrett og kveite til hovedrett, begge deler var nydelige. Den hyggelige servitøren fant gode viner som passet perfekt. Blåmuggost og portvin var en deilig avslutning på måltidet. Vi kommer tilbake.

Dato for besøk: juni 2019
Takk, 647marthag

Anmeldt 30. mai 2019

Dette er en fiskerestaurant som kan karakteriseres som klassisk. En vet hva en får og en blir meget godt mottatt med bergensk sjarme. Kelnerne er lett morsomme og har lang erfaring. Ikke perfekt, men sjarmerende. Vi gikk for 4-retters og hadde et meget hyggelig måltid. De tre første rettene var svært gode, men desserten var en skuffelse.

Takk, stha2015
Anmeldt 26. mai 2019

Her har du en plass hvor de ønsker at du skal ha det bra. God mat og beundringsverdig service. Roger is my guy!

Takk, Anders N
Anmeldt 25. mai 2019

Helt grei restaurant, som forventet i dette sjiktet, men steinbiten virket som den hadde lagt på tallerkenen en stund før den ble båret inn på bordet. Forretten var førsteklasses (Hval)

Takk, KongHans1
Anmeldt 4. mai 2019 via mobile enheter

En kjempe koselig restaurant i flotte omgivelser, med veldig hyggelig personal. Nydelig mat med store porsjoner. Middels prisklasse.

Takk, 857heidie

Reisende som så på Enhjørningen, så også på

Har du vært i Enhjørningen? Del dine erfaringer!