“Middag - slik det skal være”
Anmeldelse av Enhjørningen

Enhjørningen
Vurdert som nr. 23 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat, Skandinavisk
God for: Lokalt kjøkken, Forretningsmøter, Romantisk, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Enhjørningen Restauranter finner du i det tradisjonsrike Bryggekvartalet i Bergen. Hele gården er restaurert og tilbakeført som den var på 1700 tallet. I disse tradisjonsrike lokalene fra Hansa-tiden ønsker vi velkommen til et av Norges mest særpregete restauranthus. Smak av kystener et møte mellom havets skatter og nyskapende kokekunst. I duften av havskum finner 22 av Vest-landets beste spisesteder inspirasjon. Vi lytter til tradisjoner og henter kunnskap fra kysten vår www.smakavkysten.no
Anmeldt 14. juli 2021 via mobile enheter

Dronningen og undertegnede ville ha en fin middag. Valget falt på Enhjørningen. Vi gikk for en treretters. Kamskjell til forrett var fantastisk smakfull. Kveita som fulgte opp var en nydelig oppfølger. Desserten, jordbærparfait, toppet måltidet. Topp service fikk vi også. Anbefales!

Takk, KjetilJohansen

Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat, hyggelige omgivelser og veldig profesjonell og vennlig kelner. Hvalkjøtt carpaccio, kamskjell og piggvar ledsaget av hvit og rød burgunder. Vi gikk lykkelige ut i Bergensnatten

1  Takk, EgonH459
Anmeldt 8. juli 2021

Denne kvelden var det bestemt at vi skulle spise fisk til middag. Enhjørningen har fisk som spesialitet og jeg hadde litt forventninger før jeg kom. Valget falt på stekt piggvar. Jeg tror kanskje vi fikk piggvar som var levert fra oppdrett? Hadde forventet at konsistensen var mer fast, og synes fisken var en aning bløt. Men tilbehøret var spennende og variert og passet utmerket til fisken. Totalt sett var fisken god, men som sagt så var den ikke perfekt. En nydelig hvitvin ble servert til fisken som bidro til at vi ble fornøyd. Kan anbefales for de som er glad i fisk.

1  Takk, osmasen
Anmeldt 7. juli 2021 via mobile enheter

Helt topp!
Vi spiste piggvar og baccalao. Nydelig!
God service og flott lokale! Sentralt på bryggen i Bergen.
Anbefales på det varmeste.

Takk, Nina B
Anmeldt 19. mars 2021

Maten var veldig god.
Servitøren blandet seg inn i samtale mellom meg og mitt selskap, uten å bli spurt, og manglet litt situasjonsforståelse og respekt.

Dato for besøk: mars 2021
Takk, 298sofia

Reisende som så på Enhjørningen, så også på

Har du vært i Enhjørningen? Del dine erfaringer!