“Koselig sted med nydelig mat og utsikt.”

Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant
Vurdert som nr. 18 av 453 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Vårt Microbryggeri er det første som starter i Bergen Sentrum på 135 år. Sist var det det Consul Peter Jebsen som møtte hos magistraten og førte inn det uansvarlige fabrikkselskap «Bergens Aktiebryggeri» i år 1879. O.F. Hald overtok raskt Bryggeriet under sitt eget navn. Dette var i en stolt tradisjon der Hansabyen Bergen eksporterte tørrfisk til sultne katolikker på kontinentet og i sør slik at de fikk faste måltid, og hvor vi fikk korn til brød og brygg tilbake. I et år har vi arbeidet med å bygge og sette i gang «Bryggeriet», i tredje etasje på Zachariasbryggen. Gareth James Stewart, som vår Bryggerimester. Han har sin opplæring fra Versuchs und Lehranstalt fur Braueri – Berlin. Han har satt sammen 4 typer øl for vår første produksjon. Disse er et hvete-øl, en Stout, et Indian Pale Ale og et Amber Ale. Men det lages stadig fler, juleøl, påskeøl, oktoberfestøl osv. Alle øltypene er valgt sammen med kjøkkensjefen, slik at drikken treffer den tradisjonelle germanske menyen. Kjøkkensjefen har også tatt i bruk ølet i matproduksjonen. Vi gjenskaper altså en tradisjon i bybildets historie, samtidig som vi er et svar på vår tids krav om kortreist mat og drikke. Vårt øl brygges langsomt, og vi lar våre kjøttretter stekes i opptil 6 timer. Mange sier slow-food, mens Bryggeriet gjør det!
Anmeldt 23. august 2020

Vi var fem stykker som hadde en strålende kveld på Bryggeriet. Maten og utsikt stod til en 6’er. Indrefileten var mør som smør m godt tilbehør. Fylt kyllingfilet var den beste de noen gang hadde spist ute (3 stk av oss), saftig og myk. Den siste hadde torsk som var nydelig med perfekt tilbehør. Til dessert hadde vi nydelig skjokoladefontant som var perfekt stekt. Vennlig og god service.

Takk, annagrethedrange

Anmeldt 20. august 2020

Vi var heldige på drop-in og fikk sitte å skue utover Vågen mens vi spiste. Mannen min bestilte "planke" med 4 forskjellige øl. Mye spennende Hazy IPA, Zingefær, Pale Ale og Indie. Den Zingefær var en rock'n'roll smaksbombe.
Biffen var en av de beste biffene han har spist, utrolig mør! Kyllingen min var også himmla mør, jeg mistenker fornuftig og smart bruk av sous vide på begge. Fyllet i min kylling skulle vel være soltørkede tomater, bacon etc, men det smakte ikke slikt, bare en litt rar smak på et eller annet... Men alt i alt; flott utsikt, knall biff og hyggelig betjening som må huske å desinfisere ting som står på bordet også, ikke bare selve bordflaten (der mistet dere en "stjerne" fra meg).

Takk, HegeMyggen
Anmeldt 9. august 2020 via mobile enheter

Var her å spiste middag med vennegjengen.
Veldig bra service fra vi kom til vi gikk og maten var veldig god! Beste biffen i Bergen! Kommer definitivt tilbake her flere ganger, med venner, familie eller kjæresten.

Takk, emil682
Anmeldt 9. august 2020

God mat til hyggelige priser, avslappet stil. Hadde forventet dyrere mat med tanke på at restauranten ligger på fisketorget.

Takk, FromNorway64
Anmeldt 9. august 2020 via mobile enheter

Fantastisk god mat med flott atmosfære. Utsikten fra restauranten ut over Vågen er helt unik og gjør dette til en helhetlig opplevelse!

Anbefales !

Takk, tage1998

Reisende som så på Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant, så også på

Har du vært i Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant? Del dine erfaringer!