“Glimrende. God glutenfri mat”

Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant
Vurdert som nr. 18 av 456 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Vårt Microbryggeri er det første som starter i Bergen Sentrum på 135 år. Sist var det det Consul Peter Jebsen som møtte hos magistraten og førte inn det uansvarlige fabrikkselskap «Bergens Aktiebryggeri» i år 1879. O.F. Hald overtok raskt Bryggeriet under sitt eget navn. Dette var i en stolt tradisjon der Hansabyen Bergen eksporterte tørrfisk til sultne katolikker på kontinentet og i sør slik at de fikk faste måltid, og hvor vi fikk korn til brød og brygg tilbake. I et år har vi arbeidet med å bygge og sette i gang «Bryggeriet», i tredje etasje på Zachariasbryggen. Gareth James Stewart, som vår Bryggerimester. Han har sin opplæring fra Versuchs und Lehranstalt fur Braueri – Berlin. Han har satt sammen 4 typer øl for vår første produksjon. Disse er et hvete-øl, en Stout, et Indian Pale Ale og et Amber Ale. Men det lages stadig fler, juleøl, påskeøl, oktoberfestøl osv. Alle øltypene er valgt sammen med kjøkkensjefen, slik at drikken treffer den tradisjonelle germanske menyen. Kjøkkensjefen har også tatt i bruk ølet i matproduksjonen. Vi gjenskaper altså en tradisjon i bybildets historie, samtidig som vi er et svar på vår tids krav om kortreist mat og drikke. Vårt øl brygges langsomt, og vi lar våre kjøttretter stekes i opptil 6 timer. Mange sier slow-food, mens Bryggeriet gjør det!
Anmeldt 28. september 2020 via mobile enheter

Nydelig mat og god atmosfære. Kan gjøre god tilpasning til matretter med gluten slik at de kan serveres glutenfrie. Lammet var nydelig.

1  Takk, christianl946

Anmeldt 11. september 2020

Nydelig mat, vakker utsikt og herlig service. Anbefaler alle som besøker byen om å ta turen hit for god en middag

Takk, pluvilis
Anmeldt 11. september 2020

Flott besøk! Ypperlig mat og hyggelig personale. Utsikten er vanskelig å ikke drømme seg bort i. Anbefales på det varmeste! :)

Takk, martinetheresev
Anmeldt 24. august 2020

Jeg bestilte bord her på lørdagskveld. Jeg må si at vi ble veldig skuffet både min mann og jeg. Når vi fikk bord så var det rett ved airconditon så det blåste iskald luft på oss.. vi fikk flyttet bord heldigvis.. Servitøren var hyggelig men maten var ikke noe god. Jeg bestilte indrefilet med bakt potet.. jeg fikk kun en liten halv bakt potet som var ganske inntørket (regnet jo med å få en hel bakt potet), indrefilet var utrolig salt så det var bare det den smakte. Min mann bestilte torsk som han synes var blend i smaken. Vi kommer ikke tilbake til denne restauranten..

Dato for besøk: august 2020
Takk, elinkarmoy
Anmeldt 23. august 2020

Fantastisk god mat og service. Dessert og drinker var nydelig. Og om det ikke var nok så har de bra utsikt og service Anbefales!

Dato for besøk: august 2020
Takk, 494sissell

Reisende som så på Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant, så også på

Har du vært i Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant? Del dine erfaringer!