“Smakfulle retter og classy restaurant”

Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant
Vurdert som nr. 18 av 469 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Vårt Microbryggeri er det første som starter i Bergen Sentrum på 135 år. Sist var det det Consul Peter Jebsen som møtte hos magistraten og førte inn det uansvarlige fabrikkselskap «Bergens Aktiebryggeri» i år 1879. O.F. Hald overtok raskt Bryggeriet under sitt eget navn. Dette var i en stolt tradisjon der Hansabyen Bergen eksporterte tørrfisk til sultne katolikker på kontinentet og i sør slik at de fikk faste måltid, og hvor vi fikk korn til brød og brygg tilbake. I et år har vi arbeidet med å bygge og sette i gang «Bryggeriet», i tredje etasje på Zachariasbryggen. Gareth James Stewart, som vår Bryggerimester. Han har sin opplæring fra Versuchs und Lehranstalt fur Braueri – Berlin. Han har satt sammen 4 typer øl for vår første produksjon. Disse er et hvete-øl, en Stout, et Indian Pale Ale og et Amber Ale. Men det lages stadig fler, juleøl, påskeøl, oktoberfestøl osv. Alle øltypene er valgt sammen med kjøkkensjefen, slik at drikken treffer den tradisjonelle germanske menyen. Kjøkkensjefen har også tatt i bruk ølet i matproduksjonen. Vi gjenskaper altså en tradisjon i bybildets historie, samtidig som vi er et svar på vår tids krav om kortreist mat og drikke. Vårt øl brygges langsomt, og vi lar våre kjøttretter stekes i opptil 6 timer. Mange sier slow-food, mens Bryggeriet gjør det!
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Vi var to familier som fikk sitte sammen. Maten smakte svært godt, vi spiste okse med bakt potet og biffen ble perfekt stekt for alle. Svinefilet var også smakfull og god. En vegetarianer i selskapet fikk spesialtilpasset tomatsalat og fikk brød til dette, så hun fikk noe annet enn den ene vegetarretten spm sto på menyen og var godt fornøyd med det. Det smakte godt alt sammen. Og utsikten er fantastisk på denne restauranten. Men at de kaller seg mikrobryggeri, det skjønner heller ikke vi noe av. De hadde imidlertid svært god vin med gode priser og husets rosevin var god til svineretten.

Takk, 584cathrinez

Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

De hadde kun ett eget øl, visstnok fordi det var det eneste som hadde overlevd lockdown ... Og det tror jeg på, siden det holdt 10,6%. Jeg fikk inntrykk av at bryggeriet var andre eller tredje-pri etter restaurant-driften, som sikkert er hva de tjener penger på. Så jeg fikk inntrykk av at bryggeriet var litt sideprosjekt med lite fokus. Det var vanskelig å finne, og halvtomt selv om resten av bygget var fullt. Men det må sies at det ene ølet var godt, da.

Takk, anchr65
Gareth S, Head Brewer på Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Hi there,
As the brewery representative I feel as though I can say a few things regarding the small selection of beer available in the brewery restaurant.

Corona hit us hard as a small brewery, especially not helped by the forced closure of our restaurant, which is almost the sole area of our sales. Regarding prioritisation, it was not really about which area is prioritised regarding profit, but more about which areas could be opened without actually losing money by doing so.

Now that there are vaccinations and relaxed laws, we can plan to begin production again, but for a very long time there was a lot of uncertainty. Especially regarding the decision about whether we would be allowed to stay open once restrictions had been lifted and since brewing is a process which requires time for fermentation and storage, we needed to be sure we weren’t spending time and money just to have to close again and potentially waste more beer.

Obviously, I’m sorry that we didn’t meet expectations this time around, but I hope you find your way here again. Hopefully by then I should be back at work and the beer on tap will be fresh and refreshing.

Cheers

Gareth
(Head Brewer)

Anmeldt 23. juli 2021

Valgte ikke en forrett som starter, men sideretter (løkringer, parmesan fries, Chipotle mayo, tzatsiki og brød) og dette ble en stor forrett for to.

Kan anbefale blåskjellene, løkringer, og burger med parmaskinke. Greie priser og veldig god service!
Lokalet var også ypperlig!

Takk, 199olea
Anmeldt 11. juli 2021 via mobile enheter

Vi var 4 par som var ute og vi fikk en flott matopplevelse denne lørdagskvelden. Vi hadde bestilt i forkant og ventet ikke lenge på maten. Påfyll av vann til bordet gikk av seg selv, og alle var godt fornøyd med maten de fikk. Et tøft lokale og kjempegod mat.

Takk, M2555WSkristinm
Anmeldt 6. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat og service med utsikt over gjestehavna i Bergen bidro til en hyggelig aften :-) Maten kom veldig raskt selv med godt besøk! Vi spiste kamskjell til forrett. Til middag ble det spist fylt kyllingbryst og burger av ungdommen, mens blåskjell og fylt aubergin til oss voksne! Alle var veldig fornøyd med sine retter som var smakfulle, besto av gode råvarer, hadde fornuftige priser og alle var store porsjoner! Anbefales :-)

Takk, F5641PYmonicab

Reisende som så på Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant, så også på

Har du vært i Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant? Del dine erfaringer!