“Nydelig mat”

Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant
Vurdert som nr. 17 av 468 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Vårt Microbryggeri er det første som starter i Bergen Sentrum på 135 år. Sist var det det Consul Peter Jebsen som møtte hos magistraten og førte inn det uansvarlige fabrikkselskap «Bergens Aktiebryggeri» i år 1879. O.F. Hald overtok raskt Bryggeriet under sitt eget navn. Dette var i en stolt tradisjon der Hansabyen Bergen eksporterte tørrfisk til sultne katolikker på kontinentet og i sør slik at de fikk faste måltid, og hvor vi fikk korn til brød og brygg tilbake. I et år har vi arbeidet med å bygge og sette i gang «Bryggeriet», i tredje etasje på Zachariasbryggen. Gareth James Stewart, som vår Bryggerimester. Han har sin opplæring fra Versuchs und Lehranstalt fur Braueri – Berlin. Han har satt sammen 4 typer øl for vår første produksjon. Disse er et hvete-øl, en Stout, et Indian Pale Ale og et Amber Ale. Men det lages stadig fler, juleøl, påskeøl, oktoberfestøl osv. Alle øltypene er valgt sammen med kjøkkensjefen, slik at drikken treffer den tradisjonelle germanske menyen. Kjøkkensjefen har også tatt i bruk ølet i matproduksjonen. Vi gjenskaper altså en tradisjon i bybildets historie, samtidig som vi er et svar på vår tids krav om kortreist mat og drikke. Vårt øl brygges langsomt, og vi lar våre kjøttretter stekes i opptil 6 timer. Mange sier slow-food, mens Bryggeriet gjør det!
Anmeldt 3. september 2021

Vi ble møtt på en vennlig måte av de ansatte. Det var nydelig mat og utmerket service. Anbefale på det sterkeste

Dato for besøk: september 2021
Takk, Marring42

Anmeldt 20. august 2021

Jeg hadde besøk av venner og hadde lyst til å vise frem Bergen på sitt beste. Etter en fin dag bestemte vi oss for å spise middag og ta noen drinker på Bryggeriet. Lokalet er helt fantastisk og vi fikk bord med god utsikt over havet og bylivet. Kan med hånden på hjertet si at de har byens beste burger. Drinkene var veldig gode, men de hadde også et veldig godt øl. Tusen takk til vår servitør Ewelina som kom med gode tips til drinker og øl som jeg ikke hadde smakt før. Vi opplevde også veldig god og rask service. Tar veldig gjerne turen tilbake hit neste gang jeg skal ut å spise.

Takk, mikalk2016
Anmeldt 28. juli 2021

Nydelig mat. Store og gode porsjoner. Blåskjellene kan anbefales
Imøtekomme personale som ga god service

Takk, J2429RFcharlottel
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Fikk bordet en halv time før, veldig oppmerksomme servitører, nydelig mat. Anbefales, må bestille bord

Takk, torillt67
Anmeldt 26. juli 2021

Bryggeriet kan på det varmeste anbefales! Fantastisk atmosfære med hyggelige servitører og med utsikt ut mot bryggen og havet.
Dyktige servitører og kokker som kan sitt fag - maten var helt fantastisk! Ikke nok med at maten var god, så lager de også veldig gode drinker.
Ute etter et hyggelig sted å spise i Bergen? Da bør du altså prøve Bryggeriet!

Takk, 424benedicten

Reisende som så på Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant, så også på

Har du vært i Bryggeriet Microbryggeri, Pub og Restaurant? Del dine erfaringer!