“Koselig cafe”

Vurdert som nr. 20 av 32 Kaffe og te i Bergen
Omgivelser: Sentrum
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 15. desember 2018

Koselig cafe på hovedbiblioteket. Grei mat. Kjekt sted å møte venninner for prat og litt å spise eller drikke.

Takk, AnneRitaG1

Anmeldt 28. august 2018

Da vi endelig både hadde tid og det var plass ble det likevel kanskje litt hektisk og litt lenge å vente. Veldig god beliggenhet. Det vi spiste var godt. Flotte lokaler. Kanskje ikke et sted å slappe av. Til det var det for mye lyd.

Dato for besøk: august 2018
Takk, helt1
Anmeldt 7. november 2017

Ankom Amalies midt i lunchtiden fredag. Etter noen minutters venting fant vi et bord rett ved disken. Det var svært fullt og helge stemning i lokalet. Fredagens lunsj var danske smørbrød med roastbiff og reker etterfulgt av sjokoladekake og kaffe. Det hele smakte godt og servicen var vennlig. Det blir garantert flere besøk her.

Dato for besøk: november 2017
Takk, Nicolai S
Anmeldt 22. juli 2017 via mobile enheter

På baksiden av Bergen offentlige bibliotek, dvs inne i bygget med noen få bord på utsiden, finner du kafeterien Amalies Hage. Fremstår i utgangspunktet som en hvilken som helst annen kafeteria, men maten de serverer er tilberedt med nøysom hånd og smakte utrolig godt. En meget positiv overraskelse som jeg som besøkende sikkert aldri hadde funnet frem til på egenhånd.

Dato for besøk: juli 2017
Takk, 308erlendf
Anmeldt 14. mars 2017

Helt tilfeldig valgte jeg å spise en lett lunch på Bergen offentlige bibliotek isteden for på Bystasjonen. Der fikk jeg stifte bekjentskap med Amalies Hage. En pulserende og uformell møteplass enten man er sulten eller ikke.

Selv kom jeg for å spise, og valgte meg ett av smørbrødalternativene. Dette smakte så godt at jeg har vært der flere ganger siden.

Det jeg setter pris på er at alt blir laget på bestilling - med godt brød og gode råvarer, det virker hygienisk (du ser den som tilbereder maten) og maten presenteres på en særdeles delikat måte.

Det er sjelden jeg omtaler spisesteder i egen by, men dette var en "hemmelighet" jeg gjerne deler.

Dato for besøk: mars 2017
Takk, hansb861

Reisende som så på Amalies Hage, så også på

Har du vært i Amalies Hage? Del dine erfaringer!