Mennesket / Uteliggeren

Jeg hadde før mitt besøk i Bergen funnet ut at denne statuen ville jeg se og ta bilde. av. Det... les mer

Anmeldt 16. januar 2021
Baross
Spikkestad, Norge
Passerer monumentet minst to ganger i uken på vei mellom møter. Trodde første gang at det var en person som hadde sovnet

Anmeldt 5. mars 2018
engelsenarne
Torrevieja, Spania

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Bergen
Anmeldt 25. mai 2020

På flyplassen står det skrevet Bergen? på fjellveggen vis a vis avgang og ankomst.

Denne kunsten får en også til å undre.

Står (eller rettere sagt: sitter) like bak busstoppet.

Dato for opplevelse: mai 2020
1  Takk, helt1
Anmeldt 5. mars 2018

Figuren sitter utenfor en butikk som ligger mellom Fisketorget og Torgalmenningen i sentrum. Sitter lent opp mot trappen til butikken på venstre side når man går fra Fisketorget. Mange tar bilde av figuren også selfi.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, engelsenarne
Anmeldt 29. juni 2017

Her er ei statue av ein person som sit inntil ein vegg og ser inn i ditto vegg. Statua er laga i metall, men eg har fleire gonger sett den i sidesynet og tatt feil av den og ein ordentlig person. Den har ein tristesse og litt oppgitthet i seg, som kjem til sin stille rett i eit noko travelt bybilde. Eller den kanskje berre er ein stille protest mot dei håplause bussforbindelsene og -prisane som er i byen, representert med fleire busskur i nærleiken. Fritt fram for tolkinng og drøfting på eigenhand, slik kunst ofte er.

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, Inge V
Anmeldt 19. januar 2017

Her blir man overrasket! Denne skulpturen kommer brått på og den gjør at du kommuniserer med sidemannen. Man skvetter til og undres når man ser den sittende mannen på gategolvet! Gir mange assossiasjoner til hvordan vi har det med hverandre i hverdagen. Strategisk plassert og mange turister stopper opp ved denne skulpturen!

Dato for opplevelse: januar 2017
1  Takk, travelmann3
Anmeldt 11. januar 2017

Denne ssåkalte skulpturen er fullstendig malplassert, samtidig som utførelsen er fullstendig platt og amatørmessig utført. Hvem i all verden har bekostet dette søppelet, eller boss som det vel heter på bergensk?

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, Steinar S