Utflukt til pepperkakebyen med mellomstore barn

Anmeldt 7. januar 2019
Hans_Petter_12
Straume, Norge
Veldig flott, men vanskelig å finne!

Anmeldt 18. desember 2018
Ingeborg56
Oslo, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Bergen
Anmeldt 16. januar 2019

I bergen er man flink med tradisjoner. Buekorps er noe man kun har i Bergen. Og de har eksistert i over 160 år.

Så lenge har ikke Pepperkakebyen eksistert. Ennå.

Barn, familier, barnehager og andre lager hvert år pepperkakebygninger, pepperkakebiler, pepperkake-alt-mulig for å gi til Pepperkakebyens utstilling. Tilbake får de diplom og gratisbilletter til å se sine egne kreasjoner.

Selve lokalitetene har flyttet på seg. Utstillingen er i juletider.

Perfekt aktivitet for flere generasjoner.

1  Takk, helt1
Anmeldt 7. januar 2019 via mobile enheter

En stor takk til de som har laget denne flotte byen for oss. Et fantastisk stykke arbeid og ikke minst takk til de som har organisert denne byen. Veldig bra arbeid og i år var det bedre plass å gå enn i fjor og det virker som det var mer gjennomtenkt.
Synd at all oppmerksomhet for pepperkakebyen glir vekk i en stor sklie som forøvrig ungene elsker. Tror barnefamilier hadde betalt seg inn bare for denne. Mange bryr seg lite om pepperkakebyen dessverre.

Takk, Hans_Petter_12
Anmeldt 18. desember 2018

Vi drog til Bergen i ens ærend for å se verdens største pepperkakeby, og vi ble veldig overrasket over hvor lite det var markedsført i Bergen. Sjåføren på Flybussen visste ikke hvor den lå, vi så ingen skilt i Bergen sentrum til Pepperkakebyen og vi måtte spørre flere om veien før vi fant riktig gate.. Jeg visste gateadressen, men sto utenfor bygget og lurte på hvor inngangen lå for rett utenfor bygget var det et lite stativ hvor det sto om pepperkakebyen. Jeg syntes jo bygget burde hatt skikkelig stort banner om pepperkakebyen for hadde vi tilfeldigvis gått på den andre siden av gaten så hadde ikke jeg tilfeldigvis skjønt at det skjulte seg en pepperkakeby i den gamle svømmehallen.Imponerende utstilling, - og sikkert enda morsommere for lokalbefolkningen som kjenner igjen flere av bygningene i pepperkakebyen enn det vi gjorde.Dette er noe som er morsomt å se uansett alder. Det er også en sklie som de mindre barna har mye glede av, og i tillegg hørte jeg mange barn som var veldig opptatt av toget i pepperkakebyen.Jeg syntes Brann-stadion med seigmenn-tilskuerne var utrolig bra!

Takk, Ingeborg56
Anmeldt 8. desember 2018 via mobile enheter

Før pepperkakebyen flyttet til det nedlagte folkebadet hvor det er nå,fikk vi en helt annen opplevelse av stedet.Nå er det avdelingen med sklia som tar all fokus.Her går pepperkakebyen sangen på tror at konstant. Julestemningen er rett og slett vekk

Takk, 661sisseld
Anmeldt 30. september 2018

Fantastisk flott utstilling av pepperkake hus. Flott stemning og utrolig mange flotte foto objekt. Barna likte best sklien

Dato for opplevelse: desember 2017
1  Takk, Thumper1974