“Enormt potensiale!”
Anmeldelse av Christian Gaard

Christian Gaard
Vurdert som nr. 44 av 98 Restauranter i Ålesund
Anmeldt 25. juli 2020

Vi tok turen med skyssbåten og ville ta ein middag på restauranten. Veret var med oss, og vi fekk verkeleg sett kor vakkert staden kan vere! Unik innramming med dei høge fjella som kulisser! Dessverre var opplevinga i restauranten selsam. Til trass for at vi hadde ringt på førehand, verka ikkje personalet budde på at vi skulle kome. Først etter at vi hadde fått kontakt med først ei - så ei til av dei som jobba der - og venta midt i glaninga på dei - fekk vi organisert oss eit bord, delvis på eiga hand. Deretter heldt personalet fram med å rydde dei borda som var tomme. Utan å by oss korkje drikke eller meny. Til slutt kom ein servitør som villig vekk meddelte at ho hadde jobba altfor mykje, at dei var for få på jobb, og at ho helst ville ha seg ein røyk - før ho kunne ta bestillingane våre. Dei var dessutan tomme for det meste. Dermed blei valet nokså enkelt: Vi bestilte burger, som forsåvidt smakte godt, sjølv om porsjonen var i minste laget. Vi kunne godt ha tenkt oss ein kaffi og dessert etter maten, men ettersom vi skulle attende med skyssbåten, måtte vi berre skunde oss å betale. Ein skulle tru at ein og ein halv time skulle halde i mengder for å få ekspedert ein enkel middag med dessert - men her treng ein altså meir. Vi sit att med ei kjensle av at mykje kunne vore organsiert på ein betre måte, og at staden på ingen måte ville vore konkurransedyktig om der eksisterte noko alternativ.

Takk, stine_ytrestol

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde en nydelig båttur med Nordic Lady ut til Trandal. Her er det turmuligheter.
Vi spiste på Christian Gaard Bygdetun. God mat, særdeles hyggelig personale, spennende lokaler. Dette må oppleves.

1  Takk, Marixx190479
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Dette er en plass du må oppleve..
Utrolig plass med natur, sjarm, historie og hyggelig vertskap.
Tok ferge over fra Standal over til Trandal.
Lite sted med en vei og noen bebodde hus. Du merker at dette er unikt allerde ved ankomst. Vi hadde bodd i telt de siste dagene og det var meldt regn om natta. No bratt terreng så vertskapet på Christian Gaard tilbydde oss 2 rom på loftet på hovedbygning. Perfekt for en familie på 4(2voksne, 2barn)Som å komme dra tilbake i tid, koselige rom, innredet som i gamledager. Delte bad med de som bodde der. Man følte seg hjemme med engang.
Restauranten/hovedbygningen var innredet mrd nostalgi, sjarm og passende stil for omgivelsene. Lett å bli glad i en plass med slike omgivelser.
Vertskapet var veldig imøtekommende og hyggelige. Delte gladelig på historier om stedet og alt annet. Høyt under taket, her var det plass for alle
Vi måtte jo ta bilde når vi prøvde den berømte dissa(huska) deres. Magiske bilder blir tatt der flyvende mot sjøen og fjellene. Ungene koste seg, ble en tur innom geitene også.
God "husmannskost" med lokale vrier og råvarer ble servert til middag. Meny avhengig av tilgang av sjøl jakta/fiska eller plukka råvara.
Anbefaler å prøve brunost isen til dessert. Kjempe god.
Vi var så heldige å få stedet endel for oss selv, noe som skyldtes været blant annet. Ble dermed god tid til å oppdage turmuligheter, snakke med de fastboende, nyte og ta inn sjelen i bygget. Her er det generasjoner som har bygget og drevet dette sammen, håper de fortsetter med det. Mulig å komme seg dit med skyssbåt, egen båt eller ferge.
Vi ble litt forelsket i plassen, kommer garantert tilbake en dag.
Takk for oss

Takk, trondag
Anmeldt 26. juni 2020 via mobile enheter

Fantastisk sted, fantastisk mat og hyggelig betjening! Virkelig en perle!
Vi er så glad for at vi tok turen

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, To_Sa34
Anmeldt 21. mai 2020 via mobile enheter

Tok turen innom når vi var på båttur i Hjørundfjorden. God stemning. Fikk servert en fantastisk hjorteburger. Nydelig plass med en fantastisk utsikt

Dato for besøk: mai 2020
1  Takk, PaalErik77

Reisende som så på Christian Gaard, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Christian Gaard? Del dine erfaringer!