“Kaffe og «skilpadde»”

Martin Walderhaug
Vurdert som nr. 1 av 1 Bakeri i Ålesund
Kjøkken: Kafé
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Stedet for formiddagskaffe i Ålesund. På kaia like ved Hurtigruta og Hurtigbåten. Tradisjonsrikt og forutsigbart. Prøv «skilpadde» en lokal spesialitet.

Takk, magnen2018

Anmeldt 9. januar 2021

Bakeriet/Konditoriet har en fin atmosfære ved havnen og har et passende utvalg for noen og enhver gane. En spesialitet synes å være en kakesort de kaller "Skilpadde" Vi bestemte oss for å prøve den. Men den var kjip altså. Fin å se på, men er ingen utfordring for gane og sjel. Det beste var nok Kaffen ved dette besøket. Kaken serveres fra disken avkjølt. Noe de fleste har erfart er at avkjølte matvarer har ingen aroma, og dermed preges smaken av matvarens sterkeste bestanddel/innhold. I dette tilfellet en overdose sukker. For den som er glad i melisglasur er det bare å glede seg. Kaken er glassert med et rikelig lag på toppen med melis. For noen med type 2 diabetes er man sikret type 1 etter noen runder med denne kaken. Det gjelder dog ikke bare skipaddekaker spesielt. Bakeriet omtaler produksjonen av bakervarer som bakt på stedet med hjerte og hånd og ikke på samlebånd. Det kan så være, men skilpaddene smakte mer samlebånd - som om de er bakt helt eller delvis et annet sted vi ikke helt vet hvor. Vi vil generelt anbefale en klassisk Napoleonskake, fremfor denne kaken. Butterdeig har mer substans og smak (selv når den er kald) enn Skilpadder.

Dato for besøk: januar 2021
Takk, Geir H
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

God gammeldags baker med både søtbakst og grovbakst. Anbefaler spesielt kaffen, virkelig god og akkurat passe brent. Lokalene kunne vært noe koseligere.

Takk, randresen
Anmeldt 13. oktober 2018

Et koselig konditori meg gode kaker og små lunsjer. En plass hvor lokalbefolkningen går.
Ujålete og jordnært, meget hyggelig betjening.

Takk, Php7980
Anmeldt 17. juli 2018

God kaffe og kake. Serviceinnstillt personale og hyggelig atmosfære. Her var mye godt i disken fra kaker til lunchmat.

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Mads-Yngvar F

Reisende som så på Martin Walderhaug, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal
Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Martin Walderhaug? Del dine erfaringer!