FindHotelUSD 222
HurbUSD 250
1924 av 671 anmeldelser
Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Fint rom, fint bad, rent. Frokosten var også bra, tross korona restriksjoner. Veldig veldig flott terrasse med fantastisk utsikt og fint sofa-område i forbindelse med resepsjon.
Det som er litt vanskelig her er parkering, hotellet har ingen plasser, og ingen avtaler. Her er det gata som gjelder og det var dyrt.
Men selve hotellet er en perle.

Takk, Marixx190479
Aina Aalen, General Manager på Quality Hotel Ålesund, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. juli 2020

Kjære Gjest,
Tusen takk for din fine tilbakemelding fra deres opphold her hos oss, det setter vi enormt stor pris på!
Spesielt hyggelig å se at dere satte pris på terrassen vår, den er vi stolt av, spesielt i finvær når man kan betrakte solnedgangen
fra sofakroken ute. Parkering er et gjentagende problem, det er få plasser som ligger nært hotellet, ellers må man parkere i gaten eller i Aksla Parkeringshus som har 900 plasser.
Takk igjen for fine ord og hjertelig velkommen tilbake til oss på kaikanten!

Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

På vår Roadtrip gjennom landet ankom vi dette fantastiske hotellet på ettermiddagen.
Vi hadde kjørt fra Trondheim om morgenen, og så frem til to dager på dette hotellet. Å hvilket hotell! Flotte rom, flotte puter, kjempegod frokost og kjempehyggelig svensk/norsk resepsjonist. Takk for oss, vi kommer tilbake.

4  Takk, 931s_lvir

Kjære Gjest,
Tusen millioner takk for nydelig review, dette var en glede å lese!
Det ser ut til at dere hadde et flott opphold hos oss og at dere gjerne kommer tilbake.
Det liker vi! Jeg skal overbringe ros til Ingela - den svensk-norske resepsjonisten - som egentlig er
hotellsjef, men i disse dager jobber vi overalt og der hvor gjestene trenger oss mest.
Tusen takk igjen og hjertelig velkommen tilbake til oss på kaikanten!

Anmeldt 3. juli 2020 via mobile enheter

2 netter her ca. 500kr i parkering
Fikk lite info. Fra hotellet om dette.her kunne hotellet lagt frem et forslag til hvor en parkerer og kostnad med dette
Ikke varme på bad.
Bra utsikt med hurtigruta ved kai her.frokost mye plast

Takk, 333ivars
AinaA31, General Manager på Quality Hotel Ålesund, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juli 2020

Kjære Ivar,
Først og fremst vil jeg takke for din tilbakemelding fra ditt opphold her hos oss nylig, det setter vi pris på. Når det gjelder parkering og avgifter, er dette dessverre utenfor vår jurisdiksjon, dette er det parkeringsselskap som bestemmer. Det kan nok stemme at man betaler kr. 250,- per døgn (24 t) og det tror jeg at man gjør i andre byer også om ikke enda mer. At våre resepsjonister ga lite info, og ikke kom med forslag om hvor man kunne parkere, er meget beklagelig. Dette er noe de er trent ti å gjøre og som normalt gjøres mange ganger per vakt, så her har det nok skjedd en glipp. Hotellet har ingen egne parkeringsplasser, men det finnes 12 rett ved mot avgift, og det var trolig her dere sto parkert. Du nevner også mye plast på frokosten, det er vi smertelig klar over, men for at våre gjester selv skal kunne få forsyne seg av de produkter som finnes, må alt være porsjonspakket iht regelverk. Vi har i tillegg et tilbud om varme retter som blir lagt på tallerken av egen servitør. Jeg kan opplyse om at plasten blir resirkulert og gjenvunnet som fjernvarme ved anlegget i Ålesund. Det er iallefall en fattig trøst.
Takk igjen og fortsatt god sommer!

Anmeldt 28. juni 2020

Vi ringte sent på kvelden og booket. Vi ble tatt godt i mot og fikk et stort fint familierom. Veldig hyggelig personale. God frokost. Hyggelig fellesareal med bar, mat og shuffleboard. Veldig familievennlig. God beliggenhet. Alt i alt et veldig bra hotell.

Dato for oppholdet: juni 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med NordicChoiceHotels.com
Takk, Hrunden
AinaA31, General Manager på Quality Hotel Ålesund, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. juni 2020

Kjære Hrunden,
Først og fremst vil vi få takke for fin tilbakemelding fra deres opphold hos oss, det setter vi enormt stor pris på!
Vi er akkurat ferdig med å renovere hotellets fellesarealer og er meget fornøyd med resultatet og mange gjester kommenterer også at det er blitt smakfullt og fint. Håper dere får en fortsatt fin sommer og hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning.

Anmeldt 19. januar 2020 via mobile enheter

Hvert år reiser jeg på en rekke utstillinger med hunden min. Jeg har alltid bodd på Nordic Choice hoteller da disse har hatt best pris på hund.
Før jeg sjekket inn hos dere forsikret jeg meg om at det koster 250kr for å ha hund for hele oppholdet. Dette gjorde jeg via hjemmesiden deres, og via telefon.
Jeg hadde allerede betalt for oppholdet mitt på forhånd, men måtte betale for hund ved utsjekk. Da jeg skulle sjekke ut ble jeg møtt av en sint resepsjonist. Hun ga meg en regning på 500kr (som jeg fortsatt har i papirutgave). Da jeg spurte hvorfor den var på 500kr, sa hun at det var for 2 netter med hund. Jeg sa til henne at prisen var 250kr for hund, og refererte til nettsiden og telefonsamtalen. Dette nektet hun, og begynte å diskutere med en frekk tone. Da jeg skulle rekke en utstilling, så hadde jeg ikke tid å diskutere med henne, og betalte de 500kr. I ettertid har jeg prøvd å få tilbakebetalt de 250kr hotellet skylder meg. Dette har skjedd via chatten på nettsiden deres, e-poster og Facebook chat.
De prøvde til og med på chatten å si at det var 250kr per natt, noe de ikke ga seg på før jeg tok en «screenshot» av prisen på hjemmesiden deres, og sendte det til dem.
Jeg har vært i kontakt med dem en rekke ganger siden mai 2019, og har enda ikke fått tilbakebetalt (januar 2020).
På Facebook leser de meldingene mine, men velger å ikke svare. Dette er helt latterlig. Hotellet har rett og slett svindlet meg.
Ikke nok med dette, men når jeg sjekket inn (sammen med en venninne), mente hotellet at jeg ikke hadde betalt for selve oppholdet. Jeg husket ikke om kontoen min var trukket, så jeg betalte i resepsjonen ved innsjekk. Da jeg ikke hadde korter mitt i umiddelbar nærhet, så lånte jeg venninnen min sitt. Da vi kom på rommet vårt viste det seg at jeg hadde betalt på forhånd, så vi gikk ned for å snakket med mannen i resepsjonen. Han beklaget, og sa han hadde sett feil i systemet. Han forsikret om at pengene skulle være tilbake på venninnen min sin konto i løpet av et par virkedager.
1 uke etter at vi returnerte til Bergen hadde ikke venninnen min mottatt noen ting, så hun ringte dem. De sa de skulle ordne det snarest. Flere uker gikk, og hun ringte dem flere ganger. Etter 3-4 uker med mye mas fikk hun pengene tilbake.
Det er helt vilt at det går an å holde på sånn. Jeg venter fortsatt på pengene dere skylder meg. Det er snart 1 år siden.
Jeg kommer ALDRI til å bruke dere igjen, og fraråde alle andre i å gjøre det også.

Dato for oppholdet: mai 2019
1  Takk, 872fridas
AinaA31, General Manager på Quality Hotel Ålesund, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. januar 2020

Kjære Frida,

Først og fremst beklager vi på det sterkeste det inntrufne og vi legger oss flat for kritikken du gir oss.
Dette gjelder først og fremst problematikken rundt avgiften på kr. 250,- for hund på rom og prisen som ble oppgitt på nett versus den som ble belastet lokalt på hotellet. Uheldigvis var det uklarhet rundt dette fra sentralt hold i kjeden og flere hoteller tok betalt per natt, mens andre tok per opphold. Teksten på våre nettsider ble altså tolket forskjellig og var dessverre ikke tydelig nok. Uansett, så endret vi praksis og det skulle naturligvis også gjelde deg. Her har nok kommunikasjonen sviktet internt i vårt tilfelle og det beklager vi.

Imidlertid er det leit at vi blir kalt for "svindlere" da det etterkant handler om transaksjoner som vi ikke er "herre over" dessverre. Jeg har undersøkt saken med mine ansatte og etter det jeg kjenner til, ble det opprettet dialog via epost allerede noen dager etter din første henvendelse i mai med forsikring om at dette skulle vi løse. Det ble raskt sendt inn en sak på dette til Nets, som ble bedt om å utføre tilbakebetalingen, samt ordne transaksjonen på din venninnes kort. Etter det jeg forstår, ble hennes kort kun belastet med en autorisasjon, og dette kommer nok ikke tydelig frem. Det skjer som regel etter få virkedager og er bekreftet av Nets til oss. Dessverre vises det ikke som en transaksjon, kun ved at saldo øker. Det er nok mest sannsynlig forklaringen i din venninnes tilfelle. I ditt tilfelle derimot, har ikke Nets gjort oss oppmerksom på at overføring ikke ble utført og dermed var det ukjent for oss helt inntil du tok kontakt nå i januar. Vi skulle selvsagt fulgt opp saken bedre, men vi gikk ut fra at dette var ordnet. Det beklager vi. Vi har nå bedt regnskapsavdelingen tilbakeføre kr. 500,- til din konto som du oppga og dette burde være i orden på det nåværende tidspunkt.

Jeg har full forståelse for din frustrasjon og at du velger et annet hotell neste gang.
Om du vil gi oss en ny sjanse, vil vi gjøre vårt beste for å rette opp det dårlige inntrykket.

Med beste hilsener fra