Finfin tur!

Anbefales virkelig! Fin, kjapp tur på gode og tydelige stier. Litt gjørmete noen steder, så jeg var... les mer

Anmeldt 18. august 2020
AnitaHammervik
Orkanger, Norge
Flott topptur i Ålesund

Flott og godt merket turløype i Ålesund. Får en liten minus for dårlige parkeringsmuligheter. Håper... les mer

Anmeldt 13. august 2020
Skaar180
Kopervik, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Ålesund
Anmeldt 17. september 2018

Alle er oppom fjellstua, og alle helst opp trappene. Sukkertoppen er en grei tur og gir deg Ålesund sett i fra Vest. Samtidig får du også god utsikt over fjorder og øyer - Er du i grei form når du toppen på under timen.
Ønsker du en litt større utfordring for å nå Sukkertoppen, så kjør inn til Hessa IL sitt anlegg. Mellom klubbhuset og fotballbanen finner du Tyskerstien. Litt klatring etter tau og du bør ikke ha høydeskrekk

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, LTSil
Anmeldt 4. september 2018 via mobile enheter

Når du går opp på dette fjellet, 314 moh, kan du se langt ut i havet samtidig som du ser Ålesund og får panoramautsikt mot de kjente Sunnmørsalpene

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, hermoda
Anmeldt 4. august 2018

Samboer og jeg (midten av 20-årene) gikk denne turen en lørdagsformiddag. Parkerte ved Hessa barneskole og gikk derfra. Det var en fin tur, en del brattere stigning første biten, deretter jevn stigning resten av veien til toppen. Utfra andre anmeldelser forventet vi en litt mer krevende tur, men den var nokså lett, og vi brukte ca 30min til toppen. En kort, fin tur, som absolutt anbefales både små og store. Eneste som kunne gjort turen bedre er om solen tittet frem. Utsikten på toppen er nydelig :)

3  Takk, Merethe G
Anmeldt 26. juli 2018 via mobile enheter

20 grader og nesten vindstille. Perfekt utsikt. Lett å finne fram og en flott tur hvis man har et par timer å bruke. Anbefales!

Takk, Vidarsag
Anmeldt 17. juli 2018

Kjekk tur. Kort, men allikevle krevende. Vi gikk den anbefalte merket turen opp, og over åskammen ned igjen. Fikk svidd av en god del kalorier. Fantastisk utsikt i alle retninger. Vi var så heldige å få oppleve Ålesund i 20 grader Celcius, bortimot vindstille og "flatt" hav.

Takk, Mads-Yngvar F