“Beste bacalao noensinne. ”
Anmeldelse av XL Diner

XL Diner
Vurdert som nr. 1 av 98 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 10. desember 2018 via mobile enheter

Hadde fått anbefalt restauranten av en utflytter fra Ålesund. Og den leverer virkelig! Jeg hadde ikke bestilt bord, skal ordnes neste gang. Her kan det være mye fullt tror jeg. Fantastisk service av alle som var bortom bordet mitt. Ventet ikke lenge på mat eller drikke. Bestilte fiskesuppe til forrett. Dette påstår de er byens beste. Jeg vil si en av landets 3 beste. Vanskelig å rangere de 3 beste, men de 3 er milevis foran de andre. Til hovedrett valgte jeg bacalao, tradisjonell rød bacalao eller Bacalao Vizcaina som de kaller den. Her var det enklere å rangere. Den beste bacalaoen jeg noensinne har smakt, uten tvil. Ålesund brygghus har en Bacalao IPA som passer perfekt til bacalaoen. Synd jeg bare er i Ålesund en gang i året.

Takk, 979kristiane

Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Nok en gang leverer XL diner mat i ypperste klasse. Klippfisken,desserten,drikke og ikke minst service er like god hver gang. Uten tvil en av Ålesunds beste restauranter.

Takk, Companion441023
Anmeldt 8. november 2018 via mobile enheter

XL Diner er en flott restaurant i hjertet av Ålesund. Her får du dei beste bachalao rettene du kan tenke deg, eller andre nydelige retter. Maten er utsøkt og servitørene er blide og hyggelige. Avslutt måltidet med en deilig dessert i toppklasse. Hit kan du dra for å feire jubileum, møte forretningsforbindelser eller hvis du skal overraske din kjære med en helt spesiell middag.

Takk, Mokiiina
ivar72, Leder  på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. november 2018

Takker så mye for deres tilbakemelding og ønsker dere velkommen tilbake til oss.

Anmeldt 7. november 2018 via mobile enheter

Spiste en meget god middag her med en kollega. Klippfisken var absolutt beste kvalitet Gadus Morhua. Godt utvalg med vin gjorde måltidet helt perfekt. Fikk også meget god informasjon om prosessen med klippfisken som restauranten bruker.

Takk, GustavM16
ivar72, Eier på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. november 2018

Vi takker for deres tilbake melding og ønsker dere velkommen tilbake.

Anmeldt 25. oktober 2018

Første gang vi var i Ålesund by, ble anbefalt XL diner så reisen dro dermed dit. Vi ble tatt i mot med ett smil fra Hovmesteren i hvit frakk og ble tatt videre til ett flott bord med utsikt . Været var ikke så bra men det er desverre ikke noe man kan gjøre med. Ved bordet ble vi møtt av den kjempehyggelig servitrisen Helene, som ordnet med gin toic mens vi undersøket alle de spenndene rettene. Valget falt på parmaskinke Bacalaoen som vi ble anbefalt og den var heilt vidunderlig. Til maten drakk vi en flaske med esporao reserva fra portugal som er ett nydelig vinvalg. Istedet for en dessert for vi ble for mette ,tok vi heller hver sin espresso martini . Vi kommer garantert tilbake , tusen takk :-)

Takk, Mr sollyset l

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!