“Middag”

Vurdert som nr. 3 av 89 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 19. desember 2018 via mobile enheter

Dette er helt klart en av mange plasser man bør få med seg i byen. Utrolig hyggelig plass og bra utvalg. Hadde bacalao og det var meget bra.

Takk, 45Thomas

Anmeldt 12. desember 2018

XL Diner er en av Norges beste restauranter på utsøkte bacalaoretter. Her finner en bacalaoretter for enhver gane. I tillegg til å nyte en utsøkt bacalaomiddag her kan en sitte ved et vindu og se på havna og Brosundet -selve indrefileten i bysentrum som har gitt byen dens navn. Det har neppe vært så mye ål i dette sundet at det er derfor byen har fått sitt navn. Det kommer av en dypere forsenkning som går midt i sundet i hele dets lengde(djupåle).

Takk, hermoda
Anmeldt 10. desember 2018 via mobile enheter

Hadde fått anbefalt restauranten av en utflytter fra Ålesund. Og den leverer virkelig! Jeg hadde ikke bestilt bord, skal ordnes neste gang. Her kan det være mye fullt tror jeg. Fantastisk service av alle som var bortom bordet mitt. Ventet ikke lenge på mat eller drikke. Bestilte fiskesuppe til forrett. Dette påstår de er byens beste. Jeg vil si en av landets 3 beste. Vanskelig å rangere de 3 beste, men de 3 er milevis foran de andre. Til hovedrett valgte jeg bacalao, tradisjonell rød bacalao eller Bacalao Vizcaina som de kaller den. Her var det enklere å rangere. Den beste bacalaoen jeg noensinne har smakt, uten tvil. Ålesund brygghus har en Bacalao IPA som passer perfekt til bacalaoen. Synd jeg bare er i Ålesund en gang i året.

Takk, 979kristiane
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Nok en gang leverer XL diner mat i ypperste klasse. Klippfisken,desserten,drikke og ikke minst service er like god hver gang. Uten tvil en av Ålesunds beste restauranter.

Takk, Companion441023
Anmeldt 8. november 2018 via mobile enheter

XL Diner er en flott restaurant i hjertet av Ålesund. Her får du dei beste bachalao rettene du kan tenke deg, eller andre nydelige retter. Maten er utsøkt og servitørene er blide og hyggelige. Avslutt måltidet med en deilig dessert i toppklasse. Hit kan du dra for å feire jubileum, møte forretningsforbindelser eller hvis du skal overraske din kjære med en helt spesiell middag.

Takk, Mokiiina
ivar72, Leder  på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. november 2018

Takker så mye for deres tilbakemelding og ønsker dere velkommen tilbake til oss.

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!