“Ganske middelmådig”

Vurdert som nr. 1 av 97 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 11. juli 2020

Denne restauranten er hauset opp som stedet å spise klippfisk i Ålesund. Den italienske bacaloen er akseptabel. Det de kaller «portugisiske bacalao» smaker som en dårlig thaigryte. Den spanske bacalaoen deres får du bedre og billigere en rekke andre steder. Maten er kraftig overpriset. Det beste som kan sies er at de i hvert fall har rask servering. Dette steder lever på gammel storhet. Styr unna.

4  Takk, Haakon_can
ivar72, Eier på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2020

Takk for deres proffe og stabile tilbake melding! Ønsker deg en flott ferie videre.

Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

Beste bacalaoen i byen - ferdig snakka! Bra lokasjoner, men utsikt over havnebassenget, der hurtigbåtene glir inn og ut med en fascinerende presisjon.

Hyggelig og fleksibelt vertskap, som tok seg tid til en klippfiskprat på tampen av kvelden, gjorde kvelden til et kjekt ferieminne og ikke «bare» et måltid.

Takk, Gourmetbabe
ivar72, Eier på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juli 2020

Takk for hyggelig tilbakemelding, vi håper på å se dere igjen

Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Et fantastisk måltid med 3 forskjellige typer Baccalao.Italiensk, portugisisk og spansk versjon. Dette var helt nydelig og en fryd for ganen. Tiltalende presentert og alt smakte, men vår favoritt bar helt klart den italienske versjonen med pesto. Denne restauranten anbefales på det høyeste.

1  Takk, Lill-Karin
ivar72, Eier på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2020

Tusen takk for en hyggelig tillbakemelding.

Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Vi ble servert et godt måltid, med en kjempegod flaske vin til. Bacalaoen var nydelig.
Trekk for at kelneren var fryktelig travel! Vi hadde akkurat fått menyen da han første gang spurte om vi var klar for å bestille.
Om du har dårlig tid bør du gå hit, er du ute etter en romantisk aften så styr unna!

5  Takk, 931s_lvir
ivar72, Eier på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juli 2020

Hei
Må beklage at du opplevde at vi har hatt en stresset kelner, som spurte dere om dere ønsket noe å¨drikke på når dere fikk menyen. Men med oss så er det av ren høflighet at vi gjør dette da mange ønsker en liten for drink før maten.. At du mener at dette ikke er et sted for en romantisk aften, så oppfordrer vi deg til å lese våre anmeldelser på Tripadvisor. Setter stor pris på at du likte vår Bacalao, vinen vi serverte dere og med dette ønsker deg velkommen tilbake til oss ved en senere anledning. Ønsker dere en flott ferie videre.

Anmeldt 28. juni 2020

Vært her en gang tidligere, og fikk samme flotte opplevelsen igjen. Spiste denne gangen parmaskinke bacalao , med pestopotetmos, grønsaker og bacon. Stor og god posjon. Min venn er ikke så begeistret for bacalao og måtte overtales til å bli med inn. Han angrer ikke -og fikk en smaksopplevelse av de sjeldne. Hovmesteren og kelneren er så serviceinnstilte at du føler deg som ein viktig gjest i det du går inn døren der. Vi hadde ikke
reservert bord, og hadde flaks :) - et lite bord for to var ledig, denne ettermiddagen Kommer igjen vi

Dato for besøk: juni 2020
Takk, ABertheFo
ivar72, Daglig leder på XL Diner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2020

Takk for en hyggelig tilbakemelding, vi ser frem til dere kommer tilbake :)

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!