“Utsøkt”

Vurdert som nr. 3 av 90 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 20. juli 2021

Maten var fantastisk god og det var store og mettende porsjoner. Hyggelig betjening og beliggenhet. Det beste måltid på lang tid. ANBEFALES!

Takk, roarn2018

Anmeldt 20. juli 2021

Vi var her for mange år siden og spiste en fantastisk rett hvor man fikk tre klippfisk-retter servert. Jeg glemmer det aldri. Så når vi skulle tilbake til Ålesund igjen så booket vi selvsagt bord her for å oppleve et fantastisk måltid. Men denne gang ble vi DESSVERRE skuffet. Første rett, med pesto, var forsåvidt ok. Men ikke noe hurra. Neste rett, med curry, var rett og slett ikke noe god i det hele tatt. Det smakte brent, følte jeg. FIkk ikke tak i smaken, det ble bare rart. Siste rett, den klassiske bacalaoen i tomatsaus var nydelig. Og kokken slo av en prat og var superhyggelig mot alle gjester. Men neste gang velger vi en enkel rett fra menyen og ikke denne tre-klippfisk-i-en-rett. Dessverre.

2  Takk, Trollmor
Anmeldt 1. juli 2021

Min mann bestilte Bacalao plates som var nydelig .Jeg bestilte dagens fisk, fikk med et andelår synes det er rart på en dagens fiskerett. Det ble altfor fult på tallerken og derfor også vanskelig å rense fisken. Kanskje delt dette opp i 2 retter så hadde opplevelsen blitt litt annen.

Takk, Moirde
Anmeldt 30. juni 2021 via mobile enheter

God mat så lenge du bestiller fisk. Eneste kjøttretten - entrecôte - bestilte den medium minus, den var mer medium pluss. Fikk også restaurantens dårligste plasserte bord hvor de neste gjestene og maten deres måtte gå rett bak stolryggen og som da skumpa borti stolen. Rett og slett for dårlig. Gikk så fort vi var ferdig med å spise. Bordplassering utgjorde største feilen her.

Dato for besøk: mai 2021
2  Takk, Carina K
Anmeldt 23. januar 2021

Vi var to par som bestilte royal bacalao plate og dessert. Servicen var ypperlig og maten heilt fantastisk! Tilbehøret til bacalaoen (småpoteter, salat, pesto og aioli-dip) var også fenomenal og vi kjem til å kome tilbake hit, igjen og igjen og igjen.

Dato for besøk: desember 2020
1  Takk, Heimetaus

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!