“God bacalao - middels service”
Anmeldelse av XL Diner

XL Diner
Vurdert som nr. 3 av 90 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Populært og godt besøkt spisested midt i Ålesund. Berømt for sin bacalao som serveres i tre ulike utgaver, italiensk, portugisisk og spansk. Fullt hus i turistsesongen , men middels til dårlig service. Vanskelig å få kelnerens oppmerksomhet og inntrykk av «samlebåndspraksis» der målet er raskest mulig gjennomgang og minst mulig bry med gjestene

1  Takk, magnen2018

Anmeldt 25. juli 2021

Vi hadde forhåndbestilt bord, noe som er lurt på denne restauranten da det er stor pågang. Vi spiste dagens fiskemiddag som var breiflabb med nydelig tilbehør. Alt smakte veldig godt. Veldig hyggelig servitører som varter opp hele tiden. Her føler man skikkelig seg skikkelig tatt vare på og fulgt opp. Nydelig Sjokoladedessert servert på tre måter, fantastisk!

Takk, perkristiank2017
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Undertegnede hadde vært 1 gang tidligere, så vi hadde forventninger til et godt bacalao måltid. Vi valgte fiskesuppe til forrett, den var særdeles smaksrik, rett og slett nydelig. Vi valgte royal bacalao plate, som er bacalao på 3 ulike måter. Vi likte best den italienske og portugisiske varianten, uten at det dermed var noe galt med den tradisjonelle tomatbaserte, men vi mener å ha smakt bedre varianter andre steder i sommer.

Til dessert valgte vi ostekake med jordbærsorbet og friske jordbær, dette ble en fantastisk avslutning på måltidet og overrasket stort. Denne anbefales på det varmeste.

Takk, Kjetil K
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Beste bacalaoen jeg har smakt. Topp service og fin atmosfære. Vi fikk et bord med utsikt mot vannet. Kan virkelig anbefales om man er i Ålesund og har lyst på god sjømat.

Takk, WPL_83
Anmeldt 21. juli 2021

Vi spiste en nydelig fiskesuppe ... til hovedrett prøvde vi bacalao plate, som vi hadde gledet oss til, men den første druknet i pesto, den andre servert med curry var også en rar blanding der fisken ikke ble fremhevet ! Den siste en tradisjonell rød bacalao var helt ok. Desserten var nydelig !
Som fagmann ønsker jeg å bli inspirert ! Sitte igjen med en følelse av at dette har jeg lyst å prøve å lage igjen ! Her må det skjerpings til ! For her kunne jeg tryllet frem bedre mat ! Mulig jeg er streng ! Men for å nyte bacalao anbefaler jeg Kristiansund !

1  Takk, snopy666

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!