“En hyggelig matopplevelser med spennende smaker.”
Anmeldelse av XL Diner

XL Diner
Vurdert som nr. 3 av 90 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 2. august 2021 via mobile enheter

Hyggelig mottagelse. God oppfølging av bordet. Vi spiste royal bacalao plate. Nydelig. Vinanbefalingene passet godt til maten. Crème brule til dessert ble servert som den skulle, varm. Kaffe og cognac avrundet det hele. Et besøk her anbefales.

Takk, Svein S

Anmeldt 31. juli 2021

Endelig var vi tilbake på XL Diner. Helt klart den tryggeste og beste restauranten i byen. Har prøvd litt av konkurrentene denne gangen også ,men kjenner ikke igjen konseptene fra år til år. Heldigvis så har XL beholdt sitt enestående klippfisktema ,selv om de har komprimert bacalaomenyen en del siden sist vi var innom. Restaurantsjefen var også den samme som for to år siden ,og kjente oss igjen da vi kom inn døren. Gode klippfiskhistorier kom på rekke og rad. Royal Bacalaoplate er en sikker vinner og vinen fra Portugal er den samme som vi hadde ved de tre siste besøkene i Ålesund. Skal tilbake når lutefisken er på plass,men da i blir det øl og akevitt. Takk for nok en herlig kveld XL Diner.

Dato for besøk: august 2020
Takk, Vitaepro
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Populært og godt besøkt spisested midt i Ålesund. Berømt for sin bacalao som serveres i tre ulike utgaver, italiensk, portugisisk og spansk. Fullt hus i turistsesongen , men middels til dårlig service. Vanskelig å få kelnerens oppmerksomhet og inntrykk av «samlebåndspraksis» der målet er raskest mulig gjennomgang og minst mulig bry med gjestene

1  Takk, magnen2018
Anmeldt 25. juli 2021

Vi hadde forhåndbestilt bord, noe som er lurt på denne restauranten da det er stor pågang. Vi spiste dagens fiskemiddag som var breiflabb med nydelig tilbehør. Alt smakte veldig godt. Veldig hyggelig servitører som varter opp hele tiden. Her føler man skikkelig seg skikkelig tatt vare på og fulgt opp. Nydelig Sjokoladedessert servert på tre måter, fantastisk!

Takk, perkristiank2017
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Undertegnede hadde vært 1 gang tidligere, så vi hadde forventninger til et godt bacalao måltid. Vi valgte fiskesuppe til forrett, den var særdeles smaksrik, rett og slett nydelig. Vi valgte royal bacalao plate, som er bacalao på 3 ulike måter. Vi likte best den italienske og portugisiske varianten, uten at det dermed var noe galt med den tradisjonelle tomatbaserte, men vi mener å ha smakt bedre varianter andre steder i sommer.

Til dessert valgte vi ostekake med jordbærsorbet og friske jordbær, dette ble en fantastisk avslutning på måltidet og overrasket stort. Denne anbefales på det varmeste.

Takk, Kjetil K

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!