“2-3 dager i Ålesund? Bestill bord. ”
Anmeldelse av XL Diner

XL Diner
Vurdert som nr. 3 av 91 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 14. august 2021 via mobile enheter

Dagens fangst var pannestekt kveite. Hvis alle måltid er som dette så fortjener virkelig XL diner alle 5 stjerner og vel så det. Her får du lekker dandert mat som virkelig smaker. Du får også valuta for pengene i form av mengde mat, atmosfære og upåklagelig service. Anbefaler en 1905 IPA til maten.

Takk, U3805QMdavids

Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

Bestilte bord her for en aften med et bedre fiskemåltid, og angrer ikke på det. Fikk full service fra oppmerksomme servitører fra første sekund, og en vinansvarlig kelner som kom med gode anbefalinger basert på våre preferanser.
Vi begge spiste bacalao, jeg en variant med chorizo, og min samboer en variant med pesto og bacon. Av vin endte vi opp med en portugisisk rødvin vi ikke hadde smakt før, og dens runde fyldige smak passet perfekt til vår bacalo.
Desserten ble husets sjokoladeelsker, og den smakte ypperlig med en god kopp kaffe til.
Vi kommer gjerne igjen!

Takk, ainahaug
Anmeldt 9. august 2021 via mobile enheter

Roar Aarseth & co har bygget opp dette unike stedet til å bli en av Norges beste restauranter og faktisk en bacalhau/bacalao-restaurant i den offisielle verdenstoppen. Et must når man er i Ålesund, og egentlig en god grunn til å ta en tur til Ålesund.

Takk, Rambox
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Sammen med flere vennepar hadde vi gledet oss veldig til middag her, og booket bord i god tid. Valg av mat var enkelt da Bacalao på XL kom høyt anbefalt. Maten vi fikk servert var midt på treet. Helt grei, men ikke noe mer. Vi hadde på forhånd fått beskjed om at det var rikelige porsjoner, og dersom man trengte mer, fikk man tilbud om dette. Vi var mange, og jeg tror flere av oss godt kunne greit litt mer mat. Det som dro mest ned var service. Da vi ikke valgte den anbefalte vinen til 2800.- flasken, ble kelneren lite interessert i oss. Ikke en eneste gang fikk vi oppfølging el påfyll av drikke. Jeg hadde forventet mer av en restaurant i denne klassen, og rett og slett skuffet.

1  Takk, ToneH605
Anmeldt 2. august 2021 via mobile enheter

Hyggelig mottagelse. God oppfølging av bordet. Vi spiste royal bacalao plate. Nydelig. Vinanbefalingene passet godt til maten. Crème brule til dessert ble servert som den skulle, varm. Kaffe og cognac avrundet det hele. Et besøk her anbefales.

Takk, Svein S

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!