“Bacon er også kjøtt”

Vurdert som nr. 3 av 89 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Skandinavisk
God for: Lokalt kjøkken, Romantisk, Forretningsmøter
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: XL Diner har et internasjonalt kjøkken med deilige retter basert på norske råvarer. Spesialiteten er lekre og spennende bacalao- og fiskeretter. XL Diner har også kjøttretter, og restaurantens beliggenhet ved havna i Ålesund sikrer en fantastisk utsikt. Europas største bacalaorestaurant! Egne lokaler for større grupper.
Anmeldt 29. august 2021 via mobile enheter

Fikk kjøtt når vi bestilte uten kjøtt. Dyrt. Måtte vente lenge på rett uten kjøtt igjen. Trist lokale med Julio Iglesias på høyttaleren.

3  Takk, Treskjea

Anmeldt 21. august 2021

Hyggelig mottagelse, super service igjennom hele kvelden. Maten var eksemplarisk...Forrettene, fiskesuppen, Norges beste, helt nydelig røkt ørret, parma Ham helt super Hovedrettene Hjortefile og helstekt kveite helt magisk avsluttet med utsøkte desserter av alle slag Verten Aarseth ga oss litt historie om Ålesund. Må bare oppleves om du skal besøke vakre Ålesund

Takk, T6224HTevah
Anmeldt 14. august 2021 via mobile enheter

Dagens fangst var pannestekt kveite. Hvis alle måltid er som dette så fortjener virkelig XL diner alle 5 stjerner og vel så det. Her får du lekker dandert mat som virkelig smaker. Du får også valuta for pengene i form av mengde mat, atmosfære og upåklagelig service. Anbefaler en 1905 IPA til maten.

Takk, U3805QMdavids
Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

Bestilte bord her for en aften med et bedre fiskemåltid, og angrer ikke på det. Fikk full service fra oppmerksomme servitører fra første sekund, og en vinansvarlig kelner som kom med gode anbefalinger basert på våre preferanser.
Vi begge spiste bacalao, jeg en variant med chorizo, og min samboer en variant med pesto og bacon. Av vin endte vi opp med en portugisisk rødvin vi ikke hadde smakt før, og dens runde fyldige smak passet perfekt til vår bacalo.
Desserten ble husets sjokoladeelsker, og den smakte ypperlig med en god kopp kaffe til.
Vi kommer gjerne igjen!

Takk, ainahaug
Anmeldt 9. august 2021 via mobile enheter

Roar Aarseth & co har bygget opp dette unike stedet til å bli en av Norges beste restauranter og faktisk en bacalhau/bacalao-restaurant i den offisielle verdenstoppen. Et must når man er i Ålesund, og egentlig en god grunn til å ta en tur til Ålesund.

Takk, Rambox

Reisende som så på XL Diner, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i XL Diner? Del dine erfaringer!