“Kjempebra”

Vurdert som nr. 9 av 87 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Romantisk, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved Brosundet i Ålesund kan du nyte utsøkte måltider hos Sjøbua Fiskerestaurant. Her serveres sjømat basert på årstiden og de lokale fiskernes fangst, tilberedt med respekt for landsdelens tradisjoner. Kummer med levende fisk og skalldyr gir ferske råvarer. Sjøbua Fiskerestaurant ligger ved Brosundet i Ålesund, i et tidligere fiskemottak. Gjenstander og redskaper fra det gamle fiskemottaket er utstilt inne i restauranten, noe som fremhever det maritime miljøet. Her kan du nyte et delikat utvalg av retter med skalldyr og fisk, som blir fremstilt av ferske råvarer som lokale fiskere leverer hver dag. Du kan prøve velsmakende måltider med blant annet breiflabb, torsk, flyndre, steinbit og rokke. Restauranten får også levert levende krabbe og hummer fra fiskebåtene, og disse blir oppbevart i teiner ute i Brosundet. Inne i restauranten finnes det også egne kummer til skalldyr og levende fisk, slik at gjestene er sikret ferske råvarer av ypperste kvalitet, og en vakker utsikt over Brosundet gjør rammen rundt måltidet perfekt.
Anmeldt 7 desember 2016 via mobile enheter

God oppfølgelse, veldig god mat, hyggelig atmosfære. Anbefales!
Vi var på xl i går, men her var det flott.........................

Takk, Clement S
Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Sjøbua
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 20 november 2016 via mobile enheter

Endelig er Sjøbua back in business. En strålende kveld med nydelig mat, topp service i et av byens absolutt beste restaurantmiljøer. En høydare.

Takk, Codfishguy
Anmeldt 17 november 2016

Nydelig gratinert klippfisk, velsmakende vin og ypperlig service. Maten ble presentert i smak- og fargekombinasjon som frydet både øye og gane.

Takk, Anne I
Anmeldt 4 november 2016

Jeg hadde ikke så store forventninger da jeg hørte at nye eiere skulle gjøre en blå kopi av gamle sjøbua. Vi var en gruppe på 6 personer som bestilte bord og ankom lokalene, en hyggelig servitør møtte oss. Vi fikk anvist bord og fikk menyen, etter en stund fikk vi spørsmål om vi ønsket noe å drikke før maten men da hadde det nesten gått 15 minutter, så vi avslo det og bestilte mat istedenfor. Alle bestilte den klassiske hummersuppen som gamle sjøbua var kjent for, Det kom noen halvstekte butterdeig skåler som ikke var spiselig, suppen var salt, smakte på ingen måte hummer suppe, en fiskesuppe med halv stekt butterdeig lokk hadde vært mer tilpassende å kalle det. Vi bestilte ulike hovedretter tørr og smakløs fisk med et kjedelig garnityr som var mer likt slik man gjorde det på 90 tallet. Med dem vin prisene og øvrige priser dem oppirrer med så er dette latterlig i 2016. Beklager men dette ble med den enegangen.

5  Takk, millelita
Anmeldt 22 oktober 2016 via mobile enheter

Vi spiste kolkjeft og klippfisk, kolkjeften er noe av det beste jeg noengang har spist på fiskerestaurant, helt fantastisk god mat, partner så spise klippfisk var og veldig fornøyd med sin mat!
Blide hyggelige servitører så gav oss oppmerksomhet når vi trengte det.
Vi kommer igjen

3  Takk, Paul A

Reisende som så på Sjøbua, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Sjøbua? Del dine erfaringer!