“Litt skuffet”

Vurdert som nr. 9 av 87 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Romantisk, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved Brosundet i Ålesund kan du nyte utsøkte måltider hos Sjøbua Fiskerestaurant. Her serveres sjømat basert på årstiden og de lokale fiskernes fangst, tilberedt med respekt for landsdelens tradisjoner. Kummer med levende fisk og skalldyr gir ferske råvarer. Sjøbua Fiskerestaurant ligger ved Brosundet i Ålesund, i et tidligere fiskemottak. Gjenstander og redskaper fra det gamle fiskemottaket er utstilt inne i restauranten, noe som fremhever det maritime miljøet. Her kan du nyte et delikat utvalg av retter med skalldyr og fisk, som blir fremstilt av ferske råvarer som lokale fiskere leverer hver dag. Du kan prøve velsmakende måltider med blant annet breiflabb, torsk, flyndre, steinbit og rokke. Restauranten får også levert levende krabbe og hummer fra fiskebåtene, og disse blir oppbevart i teiner ute i Brosundet. Inne i restauranten finnes det også egne kummer til skalldyr og levende fisk, slik at gjestene er sikret ferske råvarer av ypperste kvalitet, og en vakker utsikt over Brosundet gjør rammen rundt måltidet perfekt.
Anmeldt 23 januar 2017 via mobile enheter

Må ærlig innrømme jeg hadde forventet mer når sjøbua åpnet igjen. For meg så alt ut som før mtp lokalene. Maten var ok men ikke så smakssettende som jeg forventet fra sjøbua.

Takk, Christian U
Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Sjøbua
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 17 januar 2017 via mobile enheter

Gikk innom Sjøbua som jeg har hørt mye om, men den har alltid vært stengt de gangene jeg har vært i Ålesund. Var ganske fast på å bestille forrett og hovedrett. Betjeningen kom noe brått på meg så jeg fikk ikke gått igjennom menyen slik jeg helst skulle da jeg har hørt mye bra om hummersuppen Deres. Jeg tråkket til direkte på hoved rett som var gratinert klippfisksammen med en Slågen pale ale en flott kombinasjon, selv om jeg synes prisen på 132,- er en stiv pris på en 4,7% synes nå jeg. Smaken og størrelsen på hovedrett var fantastisk. Unnet meg en ostetalerken til dessert. Ikke noe Sundt for kroppen, men flott smak. Jeg kan absolutt anbefale Sjøbua som et bra sted, de tingene jeg satte som negativt var faktisk min egen feil

Takk, halgei
Anmeldt 12 desember 2016 via mobile enheter

1. Besøk etter gjenåpningen høsten 2016. Spiste lutefisk sammen med gode styrevenner. Svært smakfull lutefisk med godt tilbehør og god service. Det som gjør at d ikke blir full pott var at tida fra ankomst til vi fikk maten, som var bestilt til et bestemt klokkeslett, tok for lang tid. Men vi kommer nok tilbake.

Takk, Terje H
Anmeldt 7 desember 2016 via mobile enheter

God oppfølgelse, veldig god mat, hyggelig atmosfære. Anbefales!
Vi var på xl i går, men her var det flott.........................

Takk, Clement S
Anmeldt 20 november 2016 via mobile enheter

Endelig er Sjøbua back in business. En strålende kveld med nydelig mat, topp service i et av byens absolutt beste restaurantmiljøer. En høydare.

Takk, Codfishguy

Reisende som så på Sjøbua, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Sjøbua? Del dine erfaringer!