“Kan anbefales”

Vurdert som nr. 4 av 97 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Spesielle anledninger, Romantisk, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved Brosundet i Ålesund kan du nyte utsøkte måltider hos Sjøbua Fiskerestaurant. Her serveres sjømat basert på årstiden og de lokale fiskernes fangst, tilberedt med respekt for landsdelens tradisjoner. Kummer med levende fisk og skalldyr gir ferske råvarer. Sjøbua Fiskerestaurant ligger ved Brosundet i Ålesund, i et tidligere fiskemottak. Gjenstander og redskaper fra det gamle fiskemottaket er utstilt inne i restauranten, noe som fremhever det maritime miljøet. Her kan du nyte et delikat utvalg av retter med skalldyr og fisk, som blir fremstilt av ferske råvarer som lokale fiskere leverer hver dag. Du kan prøve velsmakende måltider med blant annet breiflabb, torsk, flyndre, steinbit og rokke. Restauranten får også levert levende krabbe og hummer fra fiskebåtene, og disse blir oppbevart i teiner ute i Brosundet. Inne i restauranten finnes det også egne kummer til skalldyr og levende fisk, slik at gjestene er sikret ferske råvarer av ypperste kvalitet, og en vakker utsikt over Brosundet gjør rammen rundt måltidet perfekt.
Anmeldt 7. januar 2019

Et meget tiltalende lokalesetter en i god stemning allerede ved ankomst. Servicen er upåklagelig, og maten er førsteklasses

Takk, BjornT838

Anmeldt 11. desember 2018

Den nydeligste kveite, temmelig direkte fra storhavet. Mat på det høyeste nivå og med lave skuldre på både gjester og kelnere.

Takk, trygvek2017
Anmeldt 9. oktober 2018 via mobile enheter

Min kone og jeg besøkte restauranten sammen med et vennepar mandag 8. oktober. Vi hadde høye forventninger som til de grader ble innfridd. Særdeles god service, stemningsfull atmosfære og svært velsmakende mat med matchende drikke gjorde måltidet til en stor og positiv opplevelse. Takk til Sjøbua!
ROLF HUGO HANSSEN

1  Takk, rolfhugoh
Anmeldt 1. oktober 2018

Vi hadde forhåpninger om en middels god restaurant, men dette var helt i toppklasse. Marinert hvalkjøtt til forrett smeltet på tunga og med pepperrotkrem var dette i seg selv en gastronomisk nytelse. Så lutefisk til hovedrett: Perfekt fast fisk og med poteter, ertestuing, bacon og sennep le dette en usigelig god middag. Og det var bare å bestille mer, vi fikk så mange porsjoner vi orket å spise. Når i kelnerne var imøtekommende, hyggelige of blide så ble dette en aldeles stor kulinarisk opplevelse. Skal du til Ålesund så spander på deg en bedre middag her på SJøbua. Vi kommer tilbake!

2  Takk, pasverre
Anmeldt 17. september 2018 via mobile enheter

Var her med noen kunder. Vi hadde full pakke, alle spiste forskjellige retter. Maten var fortreffelig, meget god service, og en fornuftig prisnivå.

Takk, Nils1302

Reisende som så på Sjøbua, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Sjøbua? Del dine erfaringer!