“På Sjøbua med en Finne”

Vurdert som nr. 4 av 97 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Romantisk, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved Brosundet i Ålesund kan du nyte utsøkte måltider hos Sjøbua Fiskerestaurant. Her serveres sjømat basert på årstiden og de lokale fiskernes fangst, tilberedt med respekt for landsdelens tradisjoner. Kummer med levende fisk og skalldyr gir ferske råvarer. Sjøbua Fiskerestaurant ligger ved Brosundet i Ålesund, i et tidligere fiskemottak. Gjenstander og redskaper fra det gamle fiskemottaket er utstilt inne i restauranten, noe som fremhever det maritime miljøet. Her kan du nyte et delikat utvalg av retter med skalldyr og fisk, som blir fremstilt av ferske råvarer som lokale fiskere leverer hver dag. Du kan prøve velsmakende måltider med blant annet breiflabb, torsk, flyndre, steinbit og rokke. Restauranten får også levert levende krabbe og hummer fra fiskebåtene, og disse blir oppbevart i teiner ute i Brosundet. Inne i restauranten finnes det også egne kummer til skalldyr og levende fisk, slik at gjestene er sikret ferske råvarer av ypperste kvalitet, og en vakker utsikt over Brosundet gjør rammen rundt måltidet perfekt.
Anmeldt 15. januar 2019 via mobile enheter

God mottakelse , god oppfølging av en blid hyggelig ung dame. Vi bestillte begge den legendariske Hummersuppa til forrett. Denne gir vi terningkast: 6
Hovderett hadde vi begge Gratinert klippfisk, terningkast 5+.
Vi fikk anbefalt en Chablis ( Louis Moreau) 2017, denne var en frisk og god chablis som passet godt til rettene. Denne likte vi godt. Terningkast 5-.
Til dessert hadde vi Creme Brulee ( terninkast 5) og Sorbet (terninkast 4)
Savner sjøbuas dessertfat

God oppfølging.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, 324clements

Anmeldt 13. januar 2019 via mobile enheter

Har besøkt dette stedet både med nåværende eiere og tidligere.
Stedet har en flott atmosfære og er passe størrelse slik at en opplever å kunne være for seg selv, også når det er mange gjester.

Spiste både kamskjell, sjøkreps, oksefilet og breiflabb. Svært gode smaker og fint anrettet.

Gode viner og effektive og serviceminded ansatte.

Takk, RAF_Roger
Anmeldt 7. januar 2019

Et meget tiltalende lokalesetter en i god stemning allerede ved ankomst. Servicen er upåklagelig, og maten er førsteklasses

Takk, BjornT838
Anmeldt 11. desember 2018

Den nydeligste kveite, temmelig direkte fra storhavet. Mat på det høyeste nivå og med lave skuldre på både gjester og kelnere.

Takk, trygvek2017
Anmeldt 9. oktober 2018 via mobile enheter

Min kone og jeg besøkte restauranten sammen med et vennepar mandag 8. oktober. Vi hadde høye forventninger som til de grader ble innfridd. Særdeles god service, stemningsfull atmosfære og svært velsmakende mat med matchende drikke gjorde måltidet til en stor og positiv opplevelse. Takk til Sjøbua!
ROLF HUGO HANSSEN

1  Takk, rolfhugoh

Reisende som så på Sjøbua, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Sjøbua? Del dine erfaringer!