“Fantastisk!”

Vurdert som nr. 4 av 97 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Spesielle anledninger, Romantisk, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved Brosundet i Ålesund kan du nyte utsøkte måltider hos Sjøbua Fiskerestaurant. Her serveres sjømat basert på årstiden og de lokale fiskernes fangst, tilberedt med respekt for landsdelens tradisjoner. Kummer med levende fisk og skalldyr gir ferske råvarer. Sjøbua Fiskerestaurant ligger ved Brosundet i Ålesund, i et tidligere fiskemottak. Gjenstander og redskaper fra det gamle fiskemottaket er utstilt inne i restauranten, noe som fremhever det maritime miljøet. Her kan du nyte et delikat utvalg av retter med skalldyr og fisk, som blir fremstilt av ferske råvarer som lokale fiskere leverer hver dag. Du kan prøve velsmakende måltider med blant annet breiflabb, torsk, flyndre, steinbit og rokke. Restauranten får også levert levende krabbe og hummer fra fiskebåtene, og disse blir oppbevart i teiner ute i Brosundet. Inne i restauranten finnes det også egne kummer til skalldyr og levende fisk, slik at gjestene er sikret ferske råvarer av ypperste kvalitet, og en vakker utsikt over Brosundet gjør rammen rundt måltidet perfekt.
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

VELDIG god mat og hyggelig betjening. Saftig og smakfull fisk, og super mørt kjøtt!! Behagelig atmosfære. Reserver bord på forhånd!

Takk, julierodegaard
Sjoebua, Daglig leder på Sjøbua, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. juli 2020

Tusen takk for det

Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Vi var heldige og fikk et avbestilt bord på Sjøbua! Etter å ha ringt rundt på de fleste restauranter i Ålesund for å bestille bord samme kveld, ble vi fortalt at skulle man få bord i helgene måtte man booke bord tidlig i uka, spesielt i disse tider med koronarestriksjoner og færre tilgjengelige bord!

Sjøbua var et meget koselig sted med hyggelig betjening! Vi bestilte hummersuppe til forrett og denne var helt fantastisk god, beste jeg har smakt! Til hovedrett bestilte jeg stekt torsk med bacon, fennikkel og nypoteter, men denne var jeg dessverre ikke fornøyd med! For det første var det ingen tegn på at fisken var stekt! Ingen stekeskorpe, den virket kokt! Men kelneren sa at den var stekt? Kokken hadde glemt å legge på bacon, men kelneren kom snart med dette. Dessverre var fisken lite smakfullt og salt, og sto ikke til forventningen. Min mann var derimot strålende fornøyd med gratinert klippfisk!

4  Takk, Matta1959
Anmeldt 9. mars 2020

Var i godt selskap og maten smakte fantastisk.. Forrett torsketunger, og hovedrett Klippfisk.. Nydelige og ferske smaker.. lekkert servert i sjarmerende flotte lokaler.

Dato for besøk: mars 2020
3  Takk, Lise K
Sjoebua, Daglig leder på Sjøbua, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. mars 2020

Tusen takk :)

Anmeldt 24. november 2019 via mobile enheter

Det var ikke det vi hadde sett for oss på selveste Sjøbua - som skal være en av byens beste restauranter. Men etter å ha ventet på maten 1 time og 20 minutter - var ikke maten akkurat imponerende. Både lutefisken og pinnekjøttet var heller middelmådig. Fisk med endel bein, kjøtt som ikke slipper beinet og noen grå og triste poteter og ordinært tilbehør, var vel egentlig nokså skuffende. Håper at de nye driverne av stedet tar bedre vare på det gode ryktet som Sjøbua har hatt. Lykke til!

Dato for besøk: november 2019
6  Takk, marit12015
Anmeldt 8. november 2019 via mobile enheter

Vi hadde gleden av å spise fantastisk mat i trivelige lokaler med topp service. Restauranten råflott og betjeningen var topp. Sjøbua anbefales på det varmeste.

Dato for besøk: november 2019
1  Takk, Jonorway

Reisende som så på Sjøbua, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Sjøbua? Del dine erfaringer!