“Fantastisk matopplevelse!”

Vurdert som nr. 4 av 96 Restauranter i Ålesund
Kjøkken: Sjømat
God for: Lokalt kjøkken, Romantisk, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Ved Brosundet i Ålesund kan du nyte utsøkte måltider hos Sjøbua Fiskerestaurant. Her serveres sjømat basert på årstiden og de lokale fiskernes fangst, tilberedt med respekt for landsdelens tradisjoner. Kummer med levende fisk og skalldyr gir ferske råvarer. Sjøbua Fiskerestaurant ligger ved Brosundet i Ålesund, i et tidligere fiskemottak. Gjenstander og redskaper fra det gamle fiskemottaket er utstilt inne i restauranten, noe som fremhever det maritime miljøet. Her kan du nyte et delikat utvalg av retter med skalldyr og fisk, som blir fremstilt av ferske råvarer som lokale fiskere leverer hver dag. Du kan prøve velsmakende måltider med blant annet breiflabb, torsk, flyndre, steinbit og rokke. Restauranten får også levert levende krabbe og hummer fra fiskebåtene, og disse blir oppbevart i teiner ute i Brosundet. Inne i restauranten finnes det også egne kummer til skalldyr og levende fisk, slik at gjestene er sikret ferske råvarer av ypperste kvalitet, og en vakker utsikt over Brosundet gjør rammen rundt måltidet perfekt.
Anmeldt 18. september 2020 via mobile enheter

Spiste både forrett, hovedrett og dessert på Sjøbua på en fredagskveld her i Ålesund! Absolutt verdt hver eneste krone. Om du selv tar turen, bestill Surf and Turf, indrefilet og sjøkreps. Det beste jeg har spist på flere år! Hyggelig betjening og koselig atmosfære!

Dato for besøk: september 2020
Takk, junihordvinj

Anmeldt 9. september 2020

Vi var tre kollegaer som var megaheldige og fikk bord nær vindu hvor man kunne suge til seg inntrykkene fra Ålesundet.
Vi startet med nydelige kamskjell som ble skyllet ned med en tørr Riesling, dette for å gjøre oss klare til å kaste oss over en velpreparert Surf and Turf som hadde indrefilet og sjøkreps i seg. Til dette hadde vi en Giammi Tessari Due, anbefalt av vår kelner og som passet helt perfekt.

Dato for besøk: september 2020
2  Takk, OleB235
Anmeldt 20. august 2020 via mobile enheter

Koselig sted. Veldig behagelig betjening. God service. Vi hadde en nydelig hummersuppe og gratinert klippfisk. Nydelig mat&vin.

Takk, Undheims
Anmeldt 15. august 2020 via mobile enheter

Fantastisk matopplevelse.
Vi driv i bransjen, så vi kan anbefale på det varmeste. God servise og nydelig mat

Takk, Fearless42400476930
Anmeldt 10. august 2020 via mobile enheter

Fin beliggehet, behagelig betjening og herlig mat. En god opplevelse i Ålesund. Anbefales på det varmeste.

Takk, xvidar

Reisende som så på Sjøbua, så også på

Ålesund, Møre og Romsdal

Har du vært i Sjøbua? Del dine erfaringer!