Statue av Joachim Rønneberg

Plassert foran byens rådhus er statuen av krigshelten Joachin Rønneberg. En mann som har hatt stor... les mer

Anmeldt 4. mai 2020
Jon K
Hagan, Norge
Fint minnesmerke

Anmeldt 4. august 2018
Merethe G
Bergen, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Ålesund
Anmeldt 4. august 2018

En fin statue av Joachim Rønneberg plassert i midten av sentrum, som er av signifikant betydning. Vi synes det er både viktig og bra at norske helter får permanent anerkjennelse. Det er verdt å ta turen hit.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Merethe G
Anmeldt 25. september 2017

Statuen av en av byens kjente personer et verdt å se. Motstandsmannen Rønneberg har fått sin statue midt i byen.

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, agkjelstad
Anmeldt 22. juli 2017 via mobile enheter

Min bedre halvdel tok meg med hit. Som forsvarsmann presset det seg en tåre til øyekroken når man sto å leste om bla operation gunnerside. Hvilken mann og legende! Synd vi ikke ser så mye av den typen noe mer i Norge. Tviler på at veganere og hipstere kommer til sette like godt inntrykk på norsk sokkel slik denne mannen gjorde

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Tor A
Anmeldt 23. mai 2017 via mobile enheter

Dette er en statue av mannen som "veltet" hele NaziTyskland og gjorde slik at ikke tuskerene fikk mulighet til å utvikle atombomben. Dette ble gjort ved å sprenge fabrikken som laget tungtvannet og ødelegge det tungtvannet som allerede var ferdig.

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, herm0da
Anmeldt 22. september 2016

Man oppdager mye under en vandring i vakre Ålesund by, bl.a. den flotte statuen av den fantastiske- og modige WW2 motstandsmannen. Noe Ålesund og Norge er stolt av! d:o)

Dato for opplevelse: juni 2016
Takk, jans0der