“Curry-sausen trenger oppgradering as”
Anmeldelse av Fu Yuan

Fu Yuan
Vurdert som nr. 18 av 49 Restauranter i Kristiansund
Anmeldt 12. juli 2020

Spiste den ene retten som inneholdt curry-saus, men selve sausen smakte svært kake. I tillegg smakte den veldig lite selvom curry egentlig skal ha mye smak. Ellers var det helt ok- da jeg spiste der, kan de er sterkere på de andre rettene.

Takk, KhangLe99

Anmeldt 19. august 2019 via mobile enheter

Grei og rimelig lunsjbuffé, der man spiser så mye man har lyst på. Savner tilgang til dessert i tillegg til den inkluderte koppen med kaffe/te. Selvfølgelig får man en bedre mat og smaksopplevelse ved bestilling av enkeltretter, men greit tilbud. Blir å prøve enkeltretter ved neste besøk. Hyggelig og serviceinnstilte betjening.

Dato for besøk: august 2019
1  Takk, Chrizz S
Anmeldt 8. juli 2019 via mobile enheter

Superhyggelig personale og dødsgo mat til en rimelig penge. Maten ble raskt servert. Hva mer kan man be om :)

Dato for besøk: juli 2019
Takk, Nils Georg N
Anmeldt 27. april 2019 via mobile enheter

Vi dro på restauranten med gutter 13 og ledere som var på håndballcup i Kristiansund. Meget god mat og meget god service fra trivelig betjening.

Dato for besøk: april 2019
Takk, arnemartin
Anmeldt 15. februar 2019

Er over middels glad i kinamat og har vært på en del kinesiske restauranter og cafeer både i Norge og ellers i Europa, og denne er helt klart blant de beste! Lokalene var svært lekre, med kombinasjonen moderne møblement (i hvitt og grått) og tradisjonell kinesisk pynt (stort sett i rødt) på vegger og vinduer, uten at det ble for mye av noen av delene. Lokalene var også svært rene, uten en eneste flekk eller et eneste støvkorn å oppdrive. God start! (Det er viktig å nevne at selv om restauranten befinner seg i samme bygning som et kjøpesenter, har den kun inngang fra utsiden og fremstår som (og er!) en ordentlig restaurant.)

Som vanlig på kinarestauranter var prisene svært hyggelige; de fleste rettene kostet under 200 kroner. Menyen var litt rotete og begynte med en egen side for middager som ble omtalt som spesialiteter helt foran. Deretter startet "den vanlige menyen" med forretter, hovedretter etc. i vanlig rekkefølge. Selv spiste jeg stekt and med ris, grønnsaker og litt sterk saus, fra spesialitetene (husker ikke innholdet nøyaktig, men det var rett nummer 3, ettersom rettene var nummererte). Maten ble servert raskt, og smakte veldig bra! Andekjøttet var av fin kvalitet og var stort sett lett å tygge, og sausen som dekket hele retten var kjempegod! Vi snakker kanskje ikke om supersjeldne råvarer av gourmetkvalitet, men dette er heller ikke nødvendig når det er snakk om ris- og nudelretter typisk for kinesiske restauranter. Det må forøvrig nevnes at porsjonen var helt enorm; man bør forvente over middels store porsjoner når en stor del av retten består av ris og grønnsaker som ikke metter så mye, men her var det så mye at jeg såvidt klarte å ete opp alt (og jeg eter langt mer enn folk flest!).

Til sist må det nevnes at servitøren var svært hyggelig, svært høflig og uttrykte stor takknemlighet over at jeg hadde besøkt dem og likt maten. Dette setter jeg pris på som gjest, jeg følte meg mer velkommen her enn jeg har følt noe annet sted jeg har vært. Jeg kommer helt klart tilbake hvis jeg skal til Kristiansund igjen engang!

Dato for besøk: februar 2019
Takk, Anders C

Reisende som så på Fu Yuan, så også på

Kristiansund, Møre og Romsdal

Har du vært i Fu Yuan? Del dine erfaringer!