“Såkalt stamgjest”
Anmeldelse av Hong Kong Garden

Hong Kong Garden
Vurdert som nr. 6 av 50 Restauranter i Kristiansund
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Kinesisk Restaurant - en av landets beste? Velsmakende, spennende, generøst og eksotisk! Hyggelige lokaler, sentralt ved gågata i Kristiansund.
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Har vært her utallige ganger men aldri skrevet en anmeldelse, så her kommer den :)

Kommer ene og alene tilbake for sitronkyllingen og/eller kylling i karri, samt fritert banan med vaniljeis! Disse rettene er absolutt å anbefale og hadde anmeldelsen vært for de alene er det full pott :)

Føler likevel det blir feil med en slik score, da restaurantbesøk er hele opplevelsen og ikke bare mat. I dag virket det som det bare var «barn» på jobb, da sjefen selv og fruen var borte. Det resulterte (for oss) i veldig dårlig service, ingen som kom bort verken for å spørre om mer drikke, om maten smakte, dessert eller når betalingen var på plass. De glemte ene retten vi bestilte samt kaffen kom aldri. Trist, men sånn er det vel når sjefen er borte(?). Vi ble likevel mette, men biffrettene falt ikke i smak. Seigt og en utrolig mektig saus på pepperbiffen. Kjøttrettene hadde generelt vært bedre med kjøttet seperat/på toppen slik som på sitronkyllingen, da kjøttet blir seigt liggende i sausen, dessverre.

Lokalet er også ganske slitent (spør dere meg), og synes det hadde gjort seg med et malingsstrøk for eksempel slik at atmosfæren blir litt annen. De har en fin vegg med bilde av Shanghai om kvelden, men i kontrast til den hvite veggen er det ikke spesielt fint. Med en mørkere vegg og en fin belysning hadde nok opplevelsen generelt blitt en annen og løftet opp slik at man føler man er i en litt finere restaurant :) Dette er såklart min personlige preferanse, men det skal ikke mye til.

Kommer som sagt tilbake for maten, men her er det forbedringspotensiale på flere plan :)

1  Takk, goodfoodie00

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Vi var seks personer som forsøkte forskjellige retter og alle var gode. Det var mer enn nok mat og servicen var veldig hyggelig. Restauranten ligger i andre etasje. Ville absolutt dratt hit igjen.

1  Takk, ToreJ
Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Spiste middag her. Bestilte stekte nudler med kylling og sprøstekt "wontong". Maten smakte godt og porsjonene var store. Anbefales!

2  Takk, tiril2019
Anmeldt 22. juni 2020 via mobile enheter

Vi var fire. Jeg bestilte kylling med sitronsaus og selve sausen kan jeg anbefale :) Men vennepar bestilte retter med oksekjøtt og de mener at det var det dårligste de spiste. I tillegg var det veldig lite ferske grønnsaker, 80% var løk og gulrøtt.
Også hjemmelaget fersken iste var ikke noe spesielt godt.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, Katarzyna W
Anmeldt 2. mars 2020 via mobile enheter

En restaurant som aldri skuffer. De har bra utvalg, er raske på å lage mat og ganske bra service. Rikelige porsjoner som nesten holder til to måltider. Anbefales

Dato for besøk: mars 2020
2  Takk, handeland98

Reisende som så på Hong Kong Garden, så også på

Kristiansund, Møre og Romsdal

Har du vært i Hong Kong Garden? Del dine erfaringer!