“Enkle lokaler men god mat”
Anmeldelse av Fishan Bua

Fishan Bua
Vurdert som nr. 1 av 2 Smått og godt i Kristiansund
Beskrivelse: Vi byr på FISHAN - fisk og chips, en smaksopplevelse som gir deg mersmak! Du får den ikke bedre i Norge. Fishanbua ligger på Storkaia Brygge, nærmeste nabo til Amfi.
Anmeldt 9. august 2021

Vi var innom for et lunsjmåltid. Fishanbua holder til i et gammelt fiskehandel-lokale, dengang rundfisken lå rett på disken på "lit de parade" Det man kjøpte tok man med seg hjem innpakket i avispapir og pose. Dagens lokaler er tilsvarende enkle, det er også maten, men den er til gjengjeld god, fritert Sei i Rapsolje, eddik og salt. For den riktig sultne kan bare 2 biter med fisk kanskje bli for lite vil jeg tro. Dressing er valgfritt, men tradisjonelt er Remulade førstevalget til Fish & Ships, (ketchup osv.) Den burde være hjemmelaget, det ville løftet smaken flere hakk. Driveren av bua er hyggelig og serviceinnstilt. Bon appetit.

1  Takk, Geir H

Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

5-6 år siden sist og aldri mer tenkte jeg da, men vi var ute etter et kjapt måltid ved havna og ble fristet. Fish and chips smakte faktisk litt bedre enn jeg husket, men kunne vært vesentlige bedre, slik som Fishan i Ålesund! Men at det går an å tilby mat i den grusomme bua med Norges styggeste fasade! Sikker på at mange skremmes til å ikke kjøpe mat der pga. utseende av bua. Se til Ålesund, innbydende bu, salg kun fra luke, og nydelig mat, men lang kø hele dagen/kvelden. Fishan i Kr.sund ville ha doblet salget med oppusset fasade, finere skilt/logo og litt mer flid med chipsen. Prisen helt grei og personalet var hyggelige. Men kvalmende lite lokale å gå inn i. Gjør om fasaden, fjern de få stoler, og lag ei stor luke i steden.

Takk, 291_yvinda
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

Vi hadde en stopp i Kristiansund og ble anbefalt denne lunsj «restauranten». Det ser litt enkelt ut, men bedre Fish and chips skal du lete lenge etter. Vi spiste på kaia i flotte omgivelser.

Takk, HPOlsen
Anmeldt 20. desember 2020

Et spesielt sted, men en del av historien. Lokalet er langt fra koselig men maten som serveres er autentisk og god.

Dato for besøk: september 2020
Takk, mavin1989
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Enkelt og reit med kjempe god fisk! Anbefaler den som beste Kristiansunf fast food! Kommer tilbake garantert!

Takk, M4RC0oO

Reisende som så på Fishan Bua, så også på

Kristiansund, Møre og Romsdal

Har du vært i Fishan Bua? Del dine erfaringer!