Et sted du må besøke!

Dette er et sted som er opprettholdt identisk lik tiden hvor en av Norges fremste kunstnere bodde... les mer

Anmeldt 31. juli 2020
faasmul
Oppegård, Norge
Fantastisk museum

Anmeldt 23. juli 2018
Naturalist51
Stjørdal, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Sogn og Fjordane
fra USD 1 412,29
Anmeldt 23. juli 2018

Astruptunet er et virkelig flott museum som det er verdt å bruke god tid på. Her framstår alt som autentisk og opprinnelig, og det er en nytelse å gå i den velstelte hagen. Det eneste jeg savner, er Astrups rabarbrabed. De kunne godt vært gjenskapt. Innendørs finner vi bilder og gjenstander som er knyttet til Astrup og hans familie, og en dyktig guide levendegjør historien. Dette er et av de hyggeligste museene jeg har vært på, og mye hyggeligere enn Aasentunet der tunet er ødelagt av en prangende betongbygning.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Naturalist51
Ingrid N, Konservator på Astruptunet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. september 2018

Takk for god attendemelding! Det set vi stor pris på.

Anmeldt 29. august 2017

Selve kjøreturen langs Jølstravatnet til Astruptunet er en forsmak på idyllen som venter. Smal, kronglete og stort sett bare plass til en bil om gangen - men mange møteplasser. Parkeringsplassen er nede ved vannet, så går det en bratt sti opp til tunet. Ikke passende for rullestol.
På kafeen selges sveler og vafler, kaker og noen wraps, tror jeg det var. Toalett i bygningen. Når du først er komemt dit, må du bruke de ekstra kroenene til en guidet omvisning. Husene, med innredning, er stort sett slik det var da Astrup virket her. Motivene fant han utenfor stuedøren, og for den som har kikket på kunsten hans tidligere, i nasjonalgalleriet eller Astrup Fearnely-museet, kjenner en igjen motivene. Ganske fascinerende.
Også konas virke får vi innsikt i. Det er et lite museum som viser noen av verkene og ikke minst de forskjellige trykkplatene.
Det hele føles rotnorsk, og det er så vakkert der at en nesten kan bli svimmel.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Shahen
Anmeldt 9. juli 2017 via mobile enheter

Fantastisk å se hvor Astrup bodde og malte. Fikk ny kunnskap også om hans kone Engel. En nydelig plass, men litt avsides. Flinke guider og mye flott original kunst, også mange av treplatene han brukte var utstilt.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Vic55_13
Anmeldt 25. juli 2016 via mobile enheter

Veldig fin plass, både når det gjeld natur og bygninger. Kjekt å sjå korleis dei levde på den tida, og her er det mange fine detaljer. Ting står framme slik som det var då dei levde der. Me kom eigentleg litt for seint til omvisning, men fekk likevel ei flott guida tur. Veldig god service!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Ann Kristin A
Anmeldt 7. juli 2016 via mobile enheter

Et svært hyggelig museum på veien mellom Sogndal og Førde.
Hyggelig, enkel kafeteria med mulighet til å sitte ute om det ikke regner.
Hyggelig omviser fortalte det som trengs å vite om hovedpersonen.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Vacation407352