Dette museet skal du bare reise på!

Anmeldt 2. august 2020
KongHans1
Kristiansand, Norge
Flott museum

Anmeldt 8. juli 2019
Gunnarpensum
Hønefoss, Norge

Anmeldt 2. august 2020

Museet inneholder lokalhistorie fordelt på tre bygninger. Gamle fiskebåter, oljeindustriutstilling og eksempler på dagliglivet i byen. Husk å få med deg parken like ved, med kjælne villsauer og geitekje! Absolutt noe for både gammel og ung!

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, KongHans1
Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Museet held til i eit idyllisk område i passe gangavstand frå Florø sentrum. Mesteparten av utstillingane i hovedbygget framstår noko gammaldagse, og den delen som omhandlar Florø si byhistorie er direkte utdatert. Avdelinga som er via oljehistorie var lite engasjerande. Båtsamlinga er derimot imponerande. Også pluss for gode, familievennlige uteområde med vekt på kulturlandskaps-formidling og bruk av beitedyr.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, 890sverres
Anmeldt 8. juli 2019

Et meget interessant og flott utformet museum i vakre omgivelser. Ble gående og kikke mye lengre enn vi hadde trodd! I tillegg var personalet profesjonelt og svært hyggelig.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Gunnarpensum
Anmeldt 22. april 2019 via mobile enheter

Vi fant frem og leitet etter en åpen dør. Etterhvert skjønte vi at museumsbygget var stengt, uten plakat eller annen info. På nett kunne det se ut som det var åpent. Men det var fint å vandre i hageområdet.

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, Jan Olav M
Anmeldt 24. mai 2018

BELIGGENHET: I flotte omgivelser ved sjøen. På en måte "mellom" Florø sentrum og flyplassen. Gangavstand fra begge deler.
INNHOLD: Litt om dyrelivet i området, men mest ekte, gamle båter fra blant annet fra den gylne perioden da sildefisket sto i fokus. Og en nyere utstilling om oljeindustrien i et eget bygg; her fikk vi en guidet omvisning. (Den nærmeste plattformen er bare 4 mil fra land utenfor Florø.) Men savner båter/utstilling fra perioden mellom sildefisket og oljeeventyret.
ØVRIG: Kan betale med kredittkort. Mange sitteplasser i en kafékiosk med muligheter for kaffe og annen drikke, pluss småkaker, kjeks, suvenirer, osv. Gjestetoalett.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, Turistsjef-Johansen