By Sightseeing Stavanger Hop-On Hop-Off Busstur

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Gamle Stavanger på
Anmeldt 27. juni 2020 via mobile enheter

Det er så godt å se at denne gamle bydelen er så godt tatt vare på og vedlikeholdt.
En rolig ettermiddagstur her kan virkelig anbefales

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, janegil51
Anmeldt 2. juni 2020

Dette var en rusletur vi sent vil glemme, i nydelig solskinn, godt og varmt vær hadde vi også. Skal man ut å gå, bør i alle fall gamle Stavanger være en del av turen. Vanskelig å beskrive dette med ord, det bør oppleves. Husk at det bor mennesker her, så det er greit å vise respekt selv om det frister å ta en nærmere kikk både her og der.

Dato for opplevelse: mai 2020
Takk, ExoticTravelTom
Anmeldt 5. februar 2020

Veldig hyggelige omgivelser, flott å se hvordan mesteparten av bygningen er tatt vare på og at folk bor her.
Vi hadde begrenset tid, og rakk dessverre ikke å stikke innom hermetikkmuseet. Vi fikk imidlertid en hyggelig stund med en kopp kaffe og kaker utenfor en særdeles sjarmerende kafé.
Vi fikk heldigvis gjennomført runden før cruiseskipsturistene kom, men da opplevde vi at det skjedde en liten invasjon, sikkert ikke alltid like hyggelig for menneskene som bor og lever der.
Oppfører du deg hyggelig og viser hensyn til menneskene som bor der, og respekterer at dette er private eiendommer, vil du føle deg velkommen. Dessverre oppfører mange turister seg på en måte som er provoserende for lokalbefolkningen.
Kom hit, nyt omgivelsene og vis respekt. Dette er både historie og moderne hjem.

Dato for opplevelse: juni 2019
2  Takk, Wiktor H
Anmeldt 17. november 2019 via mobile enheter

Herlig å komme tilbake og gå en tur rundt blant de gamle og stemningsfulle bygningene, hvor det er gode muligheter for å få seg en pust i bakken med jevne mellomrom :-)

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Nordigarden
Anmeldt 1. oktober 2019

Besøket i Øvre- og Nedre Strandgate vart høydepunktet i vårt 4-dagers besøk i Stavanger. Her var det virkelig trivelig å rusle rundt i gatene med de fine gamle trehusene, som har flotte blomsterarrangementer på utsiden. Brosteinsbelagte og trange gater gjør dette til den idyllen det er. Mange cruiseturister gikk rundt og fotograferte. Stedet anbefales, sentral beliggenhet og tar kort tid å oppleve.

Dato for opplevelse: september 2019
1  Takk, Molov13