“Over all forventning”
Anmeldelse av RE- NAA

RE- NAA
Vurdert som nr. 3 av 272 Restauranter i Stavanger
Kjøkken: Norsk, Skandinavisk, Internasjonalt
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Store grupper, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Lunsj, Frokost, Middag, Sent på kvelden, Reservater
Beskrivelse: Renaa: Restauranten (nedre etasje) tilbyr nyskapende mat og vin fra øverste hylle, tilberedt med største omhu, servert i flotte omgivelser med en avslappet og koselig atmosfære. Restauranten egner seg for formelle så vel som uformelle anledninger, enten man skal invitere kontakter, kose seg litt ekstra med familie og venner, ha en romantisk aften eller ha en større middag med utsøkt mat og service. Sven Erik Renaa er en prisbelønt norsk toppkokk, som blant annet har vært Årets Kokk to ganger, Årets Kjøkkensjef, og mangeårig Manager for det norske Kokkelandslaget, som under hans ledelse bl.a ble OL-vinner i Erfurt 2008. Sven Erik Renaa har også utgitt flere kritikerroste kokebøker.
Anmeldt 1. juli 2019 via mobile enheter

Utrolig varm og vennlig velkomst av servitørene. Det er en hjemmekoselig, men sofistikert atmosfære, og du vet fra start at dette blir en bra opplevelse. Maten var balansert både i størrelse og smak. De fire timene tilbrakt på denne restauranten fløy avgårde. Verdt alle pengene, og stedet fortjener flere Michelinstjerner!

Dato for besøk: juli 2019
Takk, AnnaM10619

Anmeldt 9. juni 2019 via mobile enheter

Vi fikk gleden av å ha en kveld på Re-Naa i deres nye lokaler i Eilert Smith Hotell. Allerede fra fortauet settes stemningen og servicenivået, da vi blir ønsket velkommen av smilende betjening. Vi blir geleidet til bordet og synkronisert trekkes stoler ut samtidig for alle i selskapet vårt. Vi fikk et rundt bord midt i lonalet. Det var veldig kjekt med nærhet til benkene hvor kokkene danderer rettene. Lokalet er forøvrig svært smakfullt innredet og selve bygget en skjult perle i Stavangers arkitektoniske uttrykk.
Vi startet med en champagne som aperitif som passet godt til de første rettene. Bestilte vanlig meny, som besto av vel 22 retter og tilhørende meget godt tilpassede viner. Svært lekre visuelt ,og minst like gode på tungen, retter kommer i behagelig tempo. Re-Naa leverer service uten like i Stavanger by og hadde helt klart hatt to, eller tre stjerner, hadde restauranten ligget i Paris, eller New York. Prismessig ligger de rimelig i forhold til andre restauranter av samme internasjonale kaliber. Jeg liker godt at de serverer en blanding av sjømat og kjøtt. I tillegg går de ikke i fellen å kun pushe sjømat uten å lage den god, som enkelte restauranter gjør. Her er det ikke sjøvann i skjell, men nydelige kombinasjoner som gjør at smilet kommer av seg selv. Hyggelig med helling av saus ved bordet, som gjør at kommunikasjonen med betjening og kokker går lett. En svært imponerende sommelier tar oss trygt gjennom europeiske kvalitetsviner. Her har de ikke hoppet på naturvinhypen og det liker jeg. Sven Erik Renaa er aktiv i matlaging og servering og veldig kjekt å få høre om maten direkte fra ham. Toalettene er så lekre at de gjerne må besøkes flere ganger i løpet av kvelden. Imponerende og fremragende mat, drikke, service og lokaliteter.

Dato for besøk: juni 2019
1  Takk, andreasvj2014
Anmeldt 27. april 2019

For en magisk aften! Her er det bare å nyte og la seg forføre. Fantastiske retter, og en spennende vinpakke, alt presentert og servert av fagfolk som virkelig kan faget sitt.
Dette må være Norges beste restaurant!

Torill og Sven Erik - totalopplevelsen kunne ikke vært bedre! Utrolig kule lokaler.

Dato for besøk: april 2019
Takk, RandiT185
Anmeldt 4. april 2019 via mobile enheter

Skikkelig stilfult og en fantastisk opplevelse på alle måter og for alle sanser. 21 retter som alle smakte nydelig og så helt amazing. Det koster litt men for denne opplevelsen er det verdt det. Anbefaler å bestille vinpakke til. Vinen du får passer perfekt til rettene! ANBEFALES

Takk, CecilieG65
Anmeldt 21. mars 2019

Ny adresse - Eilert Smith Hotel - men samme gode kvalitet, minst!
Det nye lokalet er virkelig innbydende, service helt på topp og maten... Fantastisk! Mange spennende og tildels uvante smaker. Vinpakken stod veldig fint til maten. Uvant og spennende med med orangevin (Radikon Jakot), men det passet veldig godt.
Vi blir ikke overrasket om antallet stjerner øker!
Vi kommer tilbake! - må bare spare litt først.

Dato for besøk: mars 2019
Takk, GunnarLoe

Reisende som så på RE- NAA, så også på

Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i RE- NAA? Del dine erfaringer!