“Fantastisk opplevelse! ”
Anmeldelse av RE- NAA

RE- NAA
Vurdert som nr. 3 av 224 Restauranter i Stavanger
Kjøkken: Norsk, Skandinavisk, Internasjonalt
God for: Lokalt kjøkken, Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk, Store grupper
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Frokost, Lunsj, Reservasjoner
Beskrivelse: Renaa: Restauranten (nedre etasje) tilbyr nyskapende mat og vin fra øverste hylle, tilberedt med største omhu, servert i flotte omgivelser med en avslappet og koselig atmosfære. Restauranten egner seg for formelle så vel som uformelle anledninger, enten man skal invitere kontakter, kose seg litt ekstra med familie og venner, ha en romantisk aften eller ha en større middag med utsøkt mat og service. Sven Erik Renaa er en prisbelønt norsk toppkokk, som blant annet har vært Årets Kokk to ganger, Årets Kjøkkensjef, og mangeårig Manager for det norske Kokkelandslaget, som under hans ledelse bl.a ble OL-vinner i Erfurt 2008. Sven Erik Renaa har også utgitt flere kritikerroste kokebøker.
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Takk for at dere ga oss den beste service og en fantastisk matopplevelse! Alle våre forventninger ble innfridd da vi spiste hos dere 10 juli! Det var verd å komme til Stavanger for å besøke dere! Alle rettene var utrolig smakfulle og balanserte. Vinen passet også perfekt til Anbefales til alle som vil ha en ekstraordinær matopplevelse! Takk til hele kokkegjengen

Takk, Itta61

Anmeldt 2. juli 2020

Meg og fruen bestemte oss for å unne oss den beste matopplevelsen Stavanger har å by på, og da var Re-Naa det naturlige valget.

Det som alltid slår meg med topp-restauranter er hvordan servicen og atmosfæren i lokalene stikker seg ut. På Re-Naa ble vi virkelig vartet opp til noter. Vi kom en halvtime før tiden vi hadde bestilt til, men ble med én gang ønsket velkommen og satt i gode stoler med hvert vårt glass champagne av ypperste kvalitet. Kort tid etter begynte forrettene å strømme på. Bittesmå, delikate smaksopplevelser, hver og en av dem helt forskjellige fra noe jeg hadde smakt tidligere. Nå er i utgangspunktet ikke avantgarde helt min greie, men her var det mye snadder.

Da vi satte oss og begynte på selve menyen fortsatte det i samme sjanger. Hver rett med tusenvis av smaker som smeltet sammen til én og ga helt nye inntrykk. Porsjonene var små, men mange. Med så intense smaksopplevelser føles det helt riktig. Kanskje én eller to av totalt 25(?) retter falt ikke meg i smak, men det skulle nesten bare mangle med så mye forskjellig og eksperimentelt. På det beste var maten himmelsk. Da det attpåtil kom et kakebord på slutten var vi noen av de få gjenværende i restauranten som orket mer.

Et besøk til en restaurant som denne er en opplevelse mer enn noe annet. De fem-seks timene vi tilbrakte der fløy avgårde. Grundige forklaringer og gjennomgang av mat og vin ga en ekstra dimensjon til opplevelsen. Det samme gjorde det åpne kjøkkenet. Den unge sommelieren fra Jæren forbløffet oss med leksikon-lignende kunnskap om vinene som ble servert. Sven Erik Renaa selv tok seg tid til en prat ved hvert bord, og jeg synes i hvert fall det var fascinerende å diskutere mat med en så anerkjent stjernekokk.

Kort tid etter at vi besøkte Re-Naa fikk restauranten stjerne nummer to, og det kom på ingen måte som noen overraskelse. Jeg kjenner jeg blir stolt når hjembyen min kan varte opp med en sånn attraksjon.

Dato for besøk: november 2019
1  Takk, hhstrand
Anmeldt 21. juni 2020

Jeg og kjæresten min spise på Re-naa for noen dager siden, og vi kunne ikke gått ut derifra med et bredere smil. Fra vi ble ønsket velkommen og til vi dro, satt vi bare og smilte og koste oss mens kokkene og servitørene stelte istand et sirkus for oss. Maten var fantastisk, men servicen vi ble vist var enda mer enestående. Kunne ikke anbefalt det sterkere for andre å dra dit! Virkelig uforglemmelig.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, 285cecilieb
Anmeldt 16. juni 2020

Vi hadde en spesiell dag å feire og den ble helt uforglemmelig. Med en hjertelig velkomst og et hav av syns- og smaksopplevelser.
Hele personalet var inkluderende på en behagelig måte.
Vi ønsker dem lykke til videre med Michelin-stjernene som de virkelig har fortjent.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, bj_rgfr0gnerg
Anmeldt 19. februar 2020

Renaa har flyttet på seg siden sist jeg spiste der i tyvesytten. Det var spennende lokaler der de var og det er spennende lokaler der de nå er. Egendesignede møbler som viser at norsk håndverk og design lever i beste velgående kan man bare ta hatten av for. Det er godt for oss som gjester men også viktig for stedet man virker i. For det er ikke bare den kortreiste og lokale maten man bør oppleve på slike steder men også at man har mye annet lokalt å være stolte av og liker å vise frem.

Renaa har helt klart vridd bryteren ytterligere et hakk opp fra sist jeg gjestet dem. Den gang skrev jeg at jeg ikke helt så forskjellen på en og tre stjerner men med litt tilbakeblikk ser jeg jo at det faktisk ligger i de veldig små detaljene enten det er presentasjon, smak og ikke minst helhet.

Maten er utsøkt presentert og smakene deretter. Kjøkkenet viser at dette ikke bare kan de men de er stolte av det de serverer gjestene også. Det gjelder også for de som serverer og de som fungerer som vertskap med mer. Hyggelig, ikke for påtrengende men like fullt tilstede om man som gjest skulle trenge noe.

Som forrige gang var jeg alene når jeg spiste og som kjent tar slike måltider ganske mange timer. Det ble like vel aldri kjedelig eller venting mellom rettene. Noen ganger er det faktisk ganske befriende å bare nyte maten uten å skulle småprate med andre mens man gjør det.

Jeg har ikke prøvet vinmenyen men er sikker på at den er rikholdig og godt sammensatt. Det jeg prøvde var ulike typer øl og cider som passet utmerket til måltidet. For det viste seg at man her kunne by på småskala cider fra Estland og ulike typer surøl fra Belgia hvor alt ble valgt ut og anbefalt av en meget kunnskapsrik og hyggelig restaurantsjef.

Lokalene er åpne og lyse og akustikken er god. Man har god oversikt over kokkene som jobber på den åpne kjøkkenøya i lokalet. Man inntar den første velkomsten i loungen ved baren før man blir vist til sitt bord og rettene så bare fortsetter å strømme på.

Er det så verd det? Etter min mening er det verd hver eneste krone selv om det blir noen kroner totalt. Det passer for enslige det passer for par og det passer for venner og forretningsforbindelser. Det passer egentlig både til hverdags og fest for den som ikke kan unne seg noe i hverdagene går glipp av noe.

Til slutt må det nevnes at jeg også ble mett av måltidet, det er det ikke alle slike restauranter som klarer å gjøre meg.

Dato for besøk: januar 2020
Takk, Lars R

Reisende som så på RE- NAA, så også på

Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i RE- NAA? Del dine erfaringer!