“anbefales!”

Gaffel & Karaffel
Vurdert som nr. 51 av 237 Restauranter i Stavanger
God for: Forretningsmøter
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Gaffel & Karaffel har mangfold i fire etasjer. De har en flott restaurant med hyggelige servitører, her serveres det blant annet tapas, a la carte meny og dagens 3-retter. Champagnebaren har intim atmosfære og herlige bobler. I andre etasje finnes det en flott festsal med egen scene og sjarm. Krystall er lokalet med panoramautsikt og gasspeis. Metall er et koselig lokale med arkitektoniske detaljer. Det er bare fantasien som kan sette grenser i forhold til hva som kan arrangeres her. Bryllup, konfirmasjon, utdrikningslag, kurs og konferanser, firmafester og julebord er bare noen av mulighetene du har. Gaffel & Karaffels egen kjøkkensjef skreddersyr gjerne en egen meny til deg og ditt selskap. Om du ønsker en 7-retter med perfekte vinvalg, eller enkle tapasretter, tar kjøkkenet alle bestillinger som en utfordring. Menyer settes sammen på bakgrunn av dine ønsker, og skal gjenspeile anledningen og de skiftende sesonger. Det gode måltid fortjener en vakker ramme! Vår kjøkkensjef og hovmester bistår gjerne med gode råd helt fra planleggingsstadiet. Det arrangeres også mat og vinkurs på forespørsel. Velkommen!
Anmeldt 3. september 2021

Fantastisk god mat alle gangene vi har vært der, serviceminded og profesjonelle ansatte som yter kjempegod service og får oss til å føle oss velkommen. Prisene er også høyst akseptable og vi anbefaler absolutt stedet for både god mat & drikke!

Dato for besøk: september 2021
Takk, Stian_Vilhelmsen

Anmeldt 30. juni 2021 via mobile enheter

En rusletur i sentrale Stavanger endte opp på restauranten Gaffel & Karaffel. Fin uteplass med varme både over og undr bord. Hyggelig betjening og en enkel meny men med greit utvalg. Også enkelt men greit utvalg i drikke.

Takk, 337kjellb
Anmeldt 26. juni 2021 via mobile enheter

For engangsskyld barnefri! Begynte å ringe rundt til byenes restauranter. Alle er fullbooket Nick and jonnies har ledig, burde kanskje tatt hintet allerede her? Bestiller en thai salat til forrett. «Thai scampi salat» heter den i menyen. Får den slengt framfor meg med frasen «her er rekesalaten din» og ja minnet litt om 90 tallets reke cocktail. Smakte på den med godt mot. Men hele salaten lå druknet i en form for veske som smakte sitronsyre. Spiste en bit!! Tok dette opp med tre servitører. De to første svarte «det er slik vi serverer den her». Den tredje tilbydde seg å sile salaten min!

Takk, HildeLSSSS
Anmeldt 18. juni 2021

Vi var en gjeng kollegaer som skulle spise sammen, men ble møtt før vi hadde satt oss med et halvmorskt «dere må være ute om to timer, for da kommer neste bordsetting». Vi lovet at dersom de leverte maten, skulle vi nok klare å spise den. Etter 45 minutter sto forretten på bordet. Etter det klarte folk knapt å få spist ferdig hovedretten før betjeningen tok bort alt rundt dem, tydelige hint til at vi burde gå. Da hadde ikke kaffe eller dessert kommet på bordet. Da vi hintet om at vi ikke var ferdige, fikk de traktekaffe og en konfektbiter (?) hver som dessert. Tre av 10 (de som ikke hadde valgt sharing menyen) fikk ikke noe tilbud om dessert. En som bestilte dessert, fikk den ikke. Heller ikke tilgang på espresso el. pga. ødelagt automat.
Man bør ikke legge opp til så korte bordsettingsintervaller dersom kjøkkenet ikke klarer å levere.
Bestilte selv burrata (veldig god) som forrett, men kjøttet som ble bestilt som lite stekt var helt gjennomstekt - omtrent ikke antydning til rosa. Kommentarene fra kjøkkenet var et halvsurt «det var sånn den skulle være».
Hadde forventet mer totalt sett av et slikt sted. Fine lokaler og alle forutsetninger for å levere bra.

Takk, norwegian_icegirl
GaffelogKaraffel, General Manager på Gaffel & Karaffel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juni 2021

Hei, alle får oppgitt klokkeslett for reservasjonen når de booker på nett. For å vær på den sikkre siden informerte vi også ved ankomst om at dere hadde bordet til kl.20. Dette gjør vi til alle som booker under første del av serveringen vår. Jeg beklager at dere oppfattet det som et halvmorskt bemøtende, det var kun fordi å unngå misforståelser. Så snart matbestillingen komt inn så var første rettene på bordet innom 15min og kom siden fortløpende. Vi serverte de siste rettene litt før 19.30 sånn at dere ville rekke spise opp, vi ventet så lenge vi kunne for å gi dere mest mulig tid og dette tog jo da dessverre tid fra desserten! Desserten inkludert i Pimp my table er sjokoladetrøffel. Dere fikk tilbud om dessert men det var bare han ene som gav beskjed at han ønsket noe og han sa at han ville ha samme som naboen, altså sjokoladetrøffel. Vi satte ut ekstra trøffler sånn at det var nok i tilfelle de andre to også ville ha allikavel.
Dessverre var nespressomaskinen vår ødelagt hele helgen men vi skal endelig få det fikset denne uken. Hva gjelder kjøttet så var det meg selv du spurte og jeg forklarte at fargen er jevnt rosa på grunn av at kjøttet er kokt sous vide på 54 grader ( medium rare) men siden du ikke var helt fornøyde så gav jeg beskjed at jeg ville trekke av på prisen og tog ikke betalt for tilbehøret ditt. Jeg tenker tilbake og kan ikke minnes at jeg svarte surt på noe hvis men jeg er skikkelig lei meg hvis du oppfattet det sånn. Det var i tilfelle aldri min mening!

Jeg skjønner når jeg leser dette at vi ikke gjorde et godt nok inntrykk og det skal jeg ta videre også med de andre i personalet! Jeg håper dere hadde en fin kveld totalt og jeg beklager at vi ikke klarte god nok kommunikasjon med dere!

Anmeldt 4. juni 2021 via mobile enheter

Elendig servitør. Frekk og lite samarbeidsvillig sørtrønder. Utrolig dårlig service... synd å skylde hele stedet på en person, men dårligere service skal man lete lenge etter!! Den andre servitøren var veldig vennlig

Takk, LivBjornsdatter
GaffelogKaraffel, General Manager på Gaffel & Karaffel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. juni 2021

Hei,

Det var utrolig kjedelig å høre. Vi skal selvsagt ta det opp med personen det gjelder!

Reisende som så på Gaffel & Karaffel, så også på

Stavanger, Stavanger kommune
Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i Gaffel & Karaffel? Del dine erfaringer!