“Vi gikk innom og forhåndsbestilte”
Anmeldelse av Ristorante Allegro

Ristorante Allegro
Vurdert som nr. 73 av 225 Restauranter i Stavanger
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Vi gikk innom og forhåndsbestilte bord. Ble mottat av en hyggelig kelner og bestilte mat og vin. Vin var en utfordring da vinkartet ikke var helt oppdatert på ihvertfall italienske viner. Men etterhvert fikk vi anbefalt en vin fra tidligere Yugoslavia som leverte. Vi spiste kamskjel og Scampi til forett og indrefilet til hovedrett samt Tiramisu til dessert. Alt dette svarte absolutt til forventningene. Kamskjell og Scampi var akkurat riktig varmebehandlet med stekeskorpe og nesten rått innvendig. Kjøttet var mørt og levert etter bestiling av en medium og en rå/ medium. Himmelsk , søtlig saus av vin og tørkede urter med assortert grillede rotgrønnsaker. Nydelig hjemmelaget Tiramisu. En kjempehyggelig kveld med personlig betjening fra hele familen. Godt håndverk på kjøkkenet. Gode kalkyler på på vin. Anbefales!

1  Takk, Roam41638947643

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Var nok ikke dagen for denne restauranten. Rettene vi hadde var ikke særlig gode eller varme. Servitør som vi oppfattet ikke hadde tilstrekkelig kjennskap til menyen. Vin som «bruset» på tungen, men ble bedre etter 25-30 i glasset. Reagerte også på at en annen kunde ble spurt om alt var ok hvorpå han svarte at det var noe som ikke var helt ok. Ble da tilsnakket høyt fra servitør.. Det holder ikke!! Her er det forbedring potensial i alle ledd!

Takk, janbJ7852TY
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Håper det var en engangshendelse, men her bomma de virkelig på alt. Fikk bord i 2. etg (Vinotek). Her blir vi møtt av en servitør som ikke har noen vinanbefalinger, romtemperert rødvin og min partner fikk vesentlig mindre i glasset enn meg. Vi fikk også anbefalt en sparkling wine når vi bad om rød. Ikke ble det servert vann i de tomme glassene på bordet. I tillegg noterte vi oss at de som satt på nabobordet ga tilbakemelding om at de hadde fått en tam øl (slutten på fatet). Det nektet de for med forklaringen at det var servert 50 glass, så de fikk bare drikke opp. Helt uhørt svak service, styr unna.

Takk, 176larsb
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Dette var en positiv overraskelse. Hyggelig betjening og veldig god mat. Denne restauranten fortjener mer....

Takk, halstein1234
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Detter er en liten koselig italiensk restaurant drevet av en hyggelig mann fra Kosovo. Vi spiste stekt kvite til hovedrett, men dessverre var kveita dekt opp i små biter slik at den ble tørr. Synd. Tiramisu til dessert smakte godt.
Vi bestilte en Piemonte rødvin som var fra 2010, den smakte utmerket, men dessverre så skulle den ha vært dekantert, her var det veldig mye bunnfall på flasken.

2  Takk, Terje J

Reisende som så på Ristorante Allegro, så også på

Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i Ristorante Allegro? Del dine erfaringer!